Brev:
Holder på afføring
19. juli 2020
Alder:
3 år, 3 mdr.
Holder på afføring
Hej Helen.
Endnu et spørgsmål herfra, da jeg synes, du giver så gode svar :-) denne gang vedr. Vores datter på 3 år og 3 mdr. Vi skal også på børneafdelingen med det i næste måned, men vi føler ikke rigtig, at vi føler os helt forstået og vil høre, om du har nogle erfaringer.
Siden vuggestue-tiden har vores datter indimellem bare lavet nogle små kugler, der sidder mellem balderne, hvilket har voldet mange problemer, da de kan være svære at se og hun dermed får en meget rød numse og så slet ikke vil næste gang igen. Det skal lige siges, at det ikke er altid, men ofte. Hun bliver fuldstændig svedig i forsøget på at holde på det (hvilket har været fejltolket som hård mave, men det er det ikke). Egen læge anbefalede dengang at give movicol forebyggende, så det bliver så tyndt, hun ikke kan holde det tilbage. Dette har vi derfor gjort siden (1,5 års tid), men problemet er der stadigvæk. Hun laver stadig indimellem kun de bittesmå kugler, som hun absolut ikke kan holde tilbage. Det gør, hun kan blive dybt ulykkelig, når hun skal tørres, fordi de tit overses i børnehaven - særligt hvis der kommer flere små kugler i træk efter der er blevet skiftet ble.
Vi fik hende næsten blefri, men problemet blev endnu værre ift at holde på afføringen og gjorde, at hun fik mange mavesmerter. Derfor har hun nu fået ble på igen og det hjælper, når hun er herhjemme på ferie nu. Vi frygter dog, det starter igen, når hun skal i børnehave igen.
Umiddelbart tænker vi det er noget psykisk, der gør det? Men har du nogle erfaringer?
På forhånd tak :)