Holder på afføring

19. juli 2020

Kategori:
Alder:
3 år, 3 mdr.

Holder på afføring

Hej Helen.

Endnu et spørgsmål herfra, da jeg synes, du giver så gode svar :-) denne gang vedr. Vores datter på 3 år og 3 mdr. Vi skal også på børneafdelingen med det i næste måned, men vi føler ikke rigtig, at vi føler os helt forstået og vil høre, om du har nogle erfaringer.

Siden vuggestue-tiden har vores datter indimellem bare lavet nogle små kugler, der sidder mellem balderne, hvilket har voldet mange problemer, da de kan være svære at se og hun dermed får en meget rød numse og så slet ikke vil næste gang igen. Det skal lige siges, at det ikke er altid, men ofte. Hun bliver fuldstændig svedig i forsøget på at holde på det (hvilket har været fejltolket som hård mave, men det er det ikke). Egen læge anbefalede dengang at give movicol forebyggende, så det bliver ...

Annonce

... så tyndt, hun ikke kan holde det tilbage. Dette har vi derfor gjort siden (1,5 års tid), men problemet er der stadigvæk. Hun laver stadig indimellem kun de bittesmå kugler, som hun absolut ikke kan holde tilbage. Det gør, hun kan blive dybt ulykkelig, når hun skal tørres, fordi de tit overses i børnehaven - særligt hvis der kommer flere små kugler i træk efter der er blevet skiftet ble.

Vi fik hende næsten blefri, men problemet blev endnu værre ift at holde på afføringen og gjorde, at hun fik mange mavesmerter. Derfor har hun nu fået ble på igen og det hjælper, når hun er herhjemme på ferie nu. Vi frygter dog, det starter igen, når hun skal i børnehave igen.

Umiddelbart tænker vi det er noget psykisk, der gør det? Men har du nogle erfaringer?

På forhånd tak :)

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

16. april 2024 | Diverse | 2 år, 9 mdr.

Ked af at være i dagplejen

Hej Helen. Vi har en dejlig pige på 2 år og 9 måneder, hun har ellers været...

15. april 2024 | Udvikling | 3 år

Hjælp til vores dreng

Hej Helen, Min kæreste og jeg håber inderligt at du kan hjælpe os, som du...

28. marts 2024 | Opdragelse | 3 år, 7 mdr.

Selvværd og selvtillid

Kære Helen Jeg skriver til dig fordi jeg har en pige på 3 1/2 år, som jeg...

5. marts 2024 | Sovevaner | 2 år, 10 mdr.

Svær putning - 2 år, 10 mdr.

Hej Helen. Yngstemanden har altid været rigtigt svær at putte, og derfor har...

4. marts 2024 | Opdragelse | 3 år, 4 mdr.

3 år og udfordringer

Hej Helen. Jeg har en dejlig datter på 3 år og 4 måneder. Hun begyndte i...

Annonce

Viden om børn:

Arp

Arp er betegnelsen for nogle gulbrune skæl, som mange børn får i hovedbunden, på panden eller i øjenbrynene. Det er døde hudceller som bliver afstødt. Det smitter ikke og det har intet med hygiejne at gøre.

Arp i hovedbunden kan fjernes ved hjælp af en lusekam. Du kan med fordel massere lidt uparfumeret babyolie ind i barnets hovedbund. En let massage stimulerer blodcirkulationen i hovedbunden, hvilket er godt både for forebyggelse og helbredelse af arp.

Evt. arp...

Læs mere i Babylex

Vitaminer børn

Sundhedsstyrelsen anbefaler følgende vitaminer til børn:

- D-vitamin gives dagligt til alle børn, fra barnet er 14 dage, og til det fylder 4 år. D-vitamin er med til at styrke barnets knogler. Der gælder særlige regler for D-vitamin til børn med mørk hud, og børn som får modermælkserstatning.

- Jern-dråber gives til børn, der er født for tidligt (< 37 uger) og til alle børn, som har en fødselsvægt på under 2500 gram. For tidligt fødte børn har behov for...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Allerførst vil jeg gerne sige dig tusind tak for dine hurtige og uddybende svar, og fordi du tog mine bekymringer alvorligt. Det var lige, hvad jeg havde brug for.

Mor til Agnethe 5 måneder