Natble - 20 mdr.

17. oktober 2019

Kategori:
Alder:
20 mdr.

Natble - 20 mdr.

Hej, Helen.

Vi har i øjeblikket store problemer med, at vores datter på halvandet år tisser igennem ble, tøj med mere stort set hver eneste morgen. Ofte holder hun sig tør det meste af natten, men tidligt om morgenen - enten lige før eller efter hun vågner, og nogle dage under morgenmaden - tømmer hun så blæren, og det er åbenbart mere, end bleen kan klare.

Det resulterer i, at vi i øjeblikket vasker vådliggerlagen, rullemadras, nattøj med mere hver eneste dag, og hvis man når at putte hende i tøjet, før hun har tømt sin blære, er der garanti for, at man kommer til at skifte ...

Annonce

... det igen, da hun så tisser igennem alt, mens hun spiser morgenmad i stedet for.

Det er lidt irriterende. Vi har kigget efter særlige natbleer, men de lader til først at kunne bruges fra 3 år og opefter. Vi har prøvet at gå en størrelse op i ble, men så bliver bleerne for store til hende. Vi har prøvet mange forskellige mærker, også de dyre, men intet kan holde de mængder, der kommer om morgenen.

Har du nogen fif til, hvad vi kan gøre? Overvejede at sætte hende på en potte, hvis hun er tør, når hun vågner, men det er de færreste dage, man ville kunne nå det.

Med venlig hilsen
ML

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

9. marts 2024 | Sovevaner | 17 mdr.

Sove i egen seng - 17 mdr.

Hej Helen, Tak for dit svar til min forrige besked angående vores søn som...

7. marts 2024 | Renlighed | 23 mdr.

Tisse på potte

Kære Helen Først og fremmest igen tak for dit svar angående lur og...

5. februar 2024 | Sovevaner | 22 mdr.

Rutiner og weekend, del 2 - Lur

Kære Helen Tak for dit svar på mit forrige brev. Det er rigtig godt at...

2. februar 2024 | Kost og ernæring | 17 mdr.

Tynd mave?

Hej Helen. Vores datter på 17 måneder har ofte meget tynd afføring, og...

15. januar 2024 | Opdragelse | 21 mdr.

Rutiner og weekend

Kære Helen Tak for dit svar og gode råd angående mad og svingende appetit....

Annonce

Viden om børn:

Børnemad

De første måneder at barnets liv kalder man for mælkeperioden, da barnets mad udelukkende består af mælk. Barnet ernæres her enten af modermælk eller af modermælkserstatning. Når barnet er mellem 4-6 mdr kan barnet begynde at få lidt skemad.

Den periode som afløser mælkeperioden kaldes overgangsperioden. Den varer til barnet er ca. 9 mdr gammelt. Det er overgangen fra flydende mad, til mad med struktur og klumper til mere og mere bid og mad i stykker, til at barnet kan spise mere...

Læs mere i Babylex

Sundhedsplejerske

Alle sundhedsplejersker er uddannet sygeplejersker og har arbejdet på forskellige børneafdelinger i sygehusvæsnet samt i den kommunale pleje. Derudover har sundhedsplejersken taget en diplomuddannelse til sundhedsplejerske.

En sundhedsplejerske følger børnene fra de bliver født (nogle gange allerede i graviditeten) og indtil de går ud af folkeskolen.

Alle børnefamilier i Danmark får tilbudt at modtage besøg af sundhedsplejersken. Når et lille barn bliver født, så...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om amning og flaske, hjæper dig med at få et mæt og tilfreds barn.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen,

Først tak tak tak for gode, beroligende og jordnære svar man kan forholde sig til. Og for at skubbe i den rigtige retning ;-)

Pia, Malthes mor