Brev:
Uheld i bukserne
10. maj 2019
Alder:
6 år
Uheld i bukserne
Hej Helen.
Jeg skriver til dig, fordi at jeg simpelthen er kørt tør for ideer til hvor jeg kan finde hjælp henne. Jeg har brug for råd! Jeg håber du kan hjælpe 🤞🏻
Jeg har en søn på 6 år (jan.’13) som skal starte i skole efter sommerferien. Han er en glad dreng, med en masse venner i børnehaven. Samtidig er han også et følsomt barn. Han har altid været en dreng med stort D, til tider for højt oppe i gear og skal hjælpes ned i gear igen.
For snart et år siden gik hans far og jeg fra hinanden - vi boede dog stadig sammen indtil for et halvt år siden, hvor jeg flyttede i et andet hus, far blev boende i huset vi havde sammen. Udover M så har vi også lillebror V på 2 år. Vi har haft en fantastisk god skilsmisse, vi er rigtig gode venner og snakker godt sammen. Vi køre 7/7 med M, V 5/9 grundet hans alder. Så altså V er mest hos mig. Både far og jeg har fået en ny kæreste - vi ses alle 4 og børnene, og snakker stadig fantastisk sammen. Det lyder helt utroligt det forhold vi har, mange tror nærmest det er løgn, men det er det ikke. Vi lytter til børnenes behov og gør ALT for at de har det godt og ikke bliver “skadet” af at mor og far ikke er sammen mere.
Dog er der noget som går os vanvittig meget på efterhånden! Vores dejlige M laver stort i bukserne - næsten dagligt. Vi har snakket meget med ham om det, hvorfor det sker osv. Han siger at han glemmer at gå på toilettet eller ikke har tid på grund af en god leg, eller ikke mærker det. Vi prøver virkelig på IKKE at skælde ham ud for det. Men det er efterhånden bare rigtig svært. Det er så frustrerende. Vi synes overhovedet ikke det bliver bedre. Han gør det som regel i børnehaven og enkelte gange også hjemme. Det er så synd for ham! Især nu hvor han snart skal starte i skole. Hvad kan vi gøre for at afhjælpe problemet ?? Vi har prøvet med toilet tider, det samme har børnehaven, men det hjælper ikke rigtig. Har du nogle forslag/ideer/råd ? Det er svært ikke at blive sur efterhånden.
HÅBER du kan give mig lidt gode råd. Jeg vil så gerne hjælpe min søn.
Med venlig hilsen
Mor til M