Renlighed, igen.

25. februar 2018

Kategori:
Alder:
3 år, 11 mdr.

Renlighed, igen.

Hej Helen.

Jeg skrev til dig i juli sidste år ang vores store dreng på næsten 4 år og renlighed.
Vi har ikke haft det store overskud til at arbejde så meget med projektet grundet bl.a. megen sygdom hos alle i familien mm. Nu har vi så en uges ferie og jeg tænkte at vi ville prøve at give det chance med pottetræningen.

Vi har lavet et skema, der hænger på toilettet, hvor vi sætter krydser i forhold til om vores søn har tisset eller lavet lort på toilettet. Vi har lovet ham en gave når han har 10 krydser begge steder.

I dag har vi så taget bleen af ham, hvilket han er ok med. Hvis han tisser, sætter jeg en timer til en halv time, og så går vi ud og prøver at tisse igen. Tisser han ikke, sætter jeg timeren til ca 10 min og sådan fortsætter vi til han atter tisser. Han har opnået 10 ...

Annonce

... krydser ved at tisse på toilettet og har tisset 4 gange i bukserne.

Der udover har han 2 gange lavet lort på toilettet og 1 gang i bukserne. Han havde lige siddet på toilettet og tisset en lille sjat, hvorefter han går ind og leger og to min efter kommer han løbende og siger han er ved at tisse i bukserne - vi hiver hurtigt potten frem og trækker bukserne ned og så har han lavet lort i bukserne.

Mit spørgsmål går på, om han overhovedet er klar?

Det virker ikke som om han kan mærke hverken tisse- eller afføringstrangen?
Jeg synes, han som næsten 4-årig, burde være ved at være renlig - eller hvad?
De gange han har lavet lort på toilettet, har han nærmest ikke vidst, det var sket før vi begge kigger i toilettet og ser beviset.

Åh, jeg synes det er svært!

Venlig hilsen
Eva.

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

28. marts 2024 | Opdragelse | 3 år, 7 mdr.

Selvværd og selvtillid

Kære Helen Jeg skriver til dig fordi jeg har en pige på 3 1/2 år, som jeg...

4. marts 2024 | Opdragelse | 3 år, 4 mdr.

3 år og udfordringer

Hej Helen. Jeg har en dejlig datter på 3 år og 4 måneder. Hun begyndte i...

12. februar 2024 | Renlighed | 4 år

Periodevise problemer med renlighed

Kære Helen Jeg har en dreng, der lige er fyldt 4 år. Han har været renlig...

30. januar 2024 | Renlighed | 4 år, 6 mdr.

Renlig om natten

Hej Helen Min dreng på 4½ år tisser stadig i sin ble om natten. Han har...

25. januar 2024 | Renlighed | 4 år

Kan ikke mærke hun skal tisse

Hej Helen, Min datter, der er lige er blevet 4 år, har været blefri, både...

Annonce

Viden om børn:

Slik

Vær altid opmærksom på hvad I selv spiser. Barnet lærer af at se på jer og det I gør. Jeres vaner omkring slik, vil således smitte af på jeres barn.

Nogle tilbyder kun slik til festlige lejligheder, andre har en fast ugentlig slikdag. Der er ingen grund til at tilbyde jeres barn slik hver dag.

Babyer har heller ikke behov for slik og interesserer sig måske ligeså gerne for et sundere alternativ, som en brødskorpe eller et dejligt frisk bær.

Ifølge...

Læs mere i Babylex

Vådservietter baby

Mange familier synes, det er praktisk at bruge vådservietter, når barnet f.eks. skal skiftes eller lige skal have tørret sine fingre.

Vådservietter kan dog indeholde parfume og miljøbelastende stoffer, som kan give dit barn allergi. Undgå derfor vådservietter med parfume- eller aromastoffer i indholdsdeklarationen.
Gå efter vådservietter, der er svanemærket med Svanemærket, eller med Astma Allergi Danmarks Blå Krans eller Allergy Certified.

Overvej også, om...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog til far - vær far med tillid, nærvær og respekt.

Det siger medlemmerne ...

Jeg havde i en periode lidt problemer med at amme og var egentlig ved at smide håndklædet i ringen, men Helen sagde de rigtig ting som gjorde at jeg fortsatte og det er jeg rigtig glad for i dag ...

Camilla Martin