Brev:
Renlighed, igen.
25. februar 2018
Alder:
3 år, 11 mdr.
Renlighed, igen.
Hej Helen.
Jeg skrev til dig i juli sidste år ang vores store dreng på næsten 4 år og renlighed.
Vi har ikke haft det store overskud til at arbejde så meget med projektet grundet bl.a. megen sygdom hos alle i familien mm. Nu har vi så en uges ferie og jeg tænkte at vi ville prøve at give det chance med pottetræningen.
Vi har lavet et skema, der hænger på toilettet, hvor vi sætter krydser i forhold til om vores søn har tisset eller lavet lort på toilettet. Vi har lovet ham en gave når han har 10 krydser begge steder.
I dag har vi så taget bleen af ham, hvilket han er ok med. Hvis han tisser, sætter jeg en timer til en halv time, og så går vi ud og prøver at tisse igen. Tisser han ikke, sætter jeg timeren til ca 10 min og sådan fortsætter vi til han atter tisser. Han har opnået 10 krydser ved at tisse på toilettet og har tisset 4 gange i bukserne.
Der udover har han 2 gange lavet lort på toilettet og 1 gang i bukserne. Han havde lige siddet på toilettet og tisset en lille sjat, hvorefter han går ind og leger og to min efter kommer han løbende og siger han er ved at tisse i bukserne - vi hiver hurtigt potten frem og trækker bukserne ned og så har han lavet lort i bukserne.
Mit spørgsmål går på, om han overhovedet er klar?
Det virker ikke som om han kan mærke hverken tisse- eller afføringstrangen?
Jeg synes, han som næsten 4-årig, burde være ved at være renlig - eller hvad?
De gange han har lavet lort på toilettet, har han nærmest ikke vidst, det var sket før vi begge kigger i toilettet og ser beviset.
Åh, jeg synes det er svært!
Venlig hilsen
Eva.