Brev:
Pottetræning 19 mdr
10. oktober 2016
Alder:
19 mdr.
Pottetræning 19 mdr
Kære Helen,
Jeg skriver til dig vedrørende min dejlige dreng på nu 19 måneder.
Han er begyndt at være bevidst om og give udtryk for, når han laver i bleen. Han slår sig sig på numsen og siger "puh" (herhjemme kalder vi det for puha). Derudover vil han gerne op og sidde på toilettet og er meget nysgerrig, når vi er på toilet. Han siger "tis" og vil kravle op på toilettet.
Vi har prøvet at lade ham sidde på potten, men han har dog endnu ikke tisset. Mit spørgsmål går på om det er for tidligt at lade ham fx tisse i potten hvis han selv vil det? Altså så småt at starte "pottetræningen" op?
Jeg spørger fordi vores dagplejemor mener det er alt for tidligt, og hun mener det først bør gøres tæt på de 3 år.
Kærlig hilsen
Moren