Ringeapparat

1. august 2016

Kategori:
Alder:
8 år, 2 mdr.

Ringeapparat

Hej Helen.

Jeg skriver til dig mht. Min bonussøn. Han er 8 år og tisser stadig ofte i sengen. Han bor hos os hver anden uge.

For det første havde han ikke en god oplevelse mht at smide bleen. Da han skulle starte i børnehave, sagde pædagogerne til os, at han skulle være blefri når han startede. Dvs. vi havde 1 uge (hvor vi vel at mærke var på ferie, og dermed ikke i trygge omgivelser) til at vænne ham af med bleen. Dette resulterede i, at han brugte 2-3 sæt tøj hver dag i børnehaven indtil hans sidste år, hvor det blev lidt bedre – dog havde han stadig rigtig mange uheld (både lort og tis). I hele 0. klasse fortsatte dette, men i ...

Annonce

... slutningen af 1. klasse har han nogenlunde fået styr på det i løbet af dagen. Han skal starte i 2. klasse om et par uger, og det er efterhånden et par måneder siden han har haft et uheld. Det er heldigvis kun tis nu.

Han har dog stadig problemer om natten, hvor han tisser næsten hver nat. Han mærker det ikke, og finder først ud af det når han vågner om morgenen og underbukserne er våde.

Vi har snakket om at prøve et ringeapparat – men vil det virke når han kun er hos os hver anden uge? Og kan vi overhovedet få lov til at købe et, når han har adresse hos sin mor – har læst at det er gennem kommunen nemlig.

Venlig hilsen

Cecilie

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

15. februar 2024 | Sovevaner | 8 år, 7 mdr.

8-årig kommer ind til mor og far om natten

Kære Helen. Jeg skriver da mig og min mand ønsker at få dobbeltsengen...

21. november 2023 | Udvikling | 7 år, 4 mdr.

Dreng på 7 år, social udvikling

Kære Helen, Vi er forældre til en dejlig dreng på snart 7 et halvt år. Han...

5. oktober 2023 | Opdragelse | 7 år, 4 mdr.

7årig dreng

Hej Helen, Jeg har så mange ting jeg er usikker på, og ved ikke hvor jeg...

Annonce

Viden om børn:

Savl

Alle babyer savler, men nogen savler meget og andre lidt.

Spædbørn og småbørn savler ofte meget, de danner mere mundvand end vi voksne gør og putter ofte også fingrene i munden. Der sker også nogle enzymændringer i barnets spyt, som gør at barnet kan savle mere i perioder. Og i perioder, hvor barnet f.eks. får tænder, vil det ofte også savle mere.

I de periode hvor barnet savler meget kan det være en god idé at bruge en savlesmæk. Til små børn er en blød af frotté...

Læs mere i Babylex

Tvillinger og trillinger

Du er berettiget til børnetilskud, hvis du føder tvillinger og trillinger. Du får også automatisk udbetalt børnetilskud, hvis du har adopteret flerlinger. Du kan få børnetilskud til og med det kvartal, hvor dine børn fylder 7 år.

Tal også med din sundhedsplejerske om muligheden for at komme med i en gruppe for mødre/fædre med flerlinger. Det kan være rigtig rart at møde ligestillede, drøfte de forskellige glæder og udfordringer, som børn giver, og rigtig mange har også stor glæde...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog til far - vær far med tillid, nærvær og respekt.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tusinde tak for dit uddybende svar..... Der er lige pludselig en masse ting der hænger bedre sammen for mig.

Tak fra Anja, med mindre ondt i brysterne