Brev:
Ringeapparat
1. august 2016
Alder:
8 år, 2 mdr.
Ringeapparat
Hej Helen.
Jeg skriver til dig mht. Min bonussøn. Han er 8 år og tisser stadig ofte i sengen. Han bor hos os hver anden uge.
For det første havde han ikke en god oplevelse mht at smide bleen. Da han skulle starte i børnehave, sagde pædagogerne til os, at han skulle være blefri når han startede. Dvs. vi havde 1 uge (hvor vi vel at mærke var på ferie, og dermed ikke i trygge omgivelser) til at vænne ham af med bleen. Dette resulterede i, at han brugte 2-3 sæt tøj hver dag i børnehaven indtil hans sidste år, hvor det blev lidt bedre – dog havde han stadig rigtig mange uheld (både lort og tis). I hele 0. klasse fortsatte dette, men i slutningen af 1. klasse har han nogenlunde fået styr på det i løbet af dagen. Han skal starte i 2. klasse om et par uger, og det er efterhånden et par måneder siden han har haft et uheld. Det er heldigvis kun tis nu.
Han har dog stadig problemer om natten, hvor han tisser næsten hver nat. Han mærker det ikke, og finder først ud af det når han vågner om morgenen og underbukserne er våde.
Vi har snakket om at prøve et ringeapparat – men vil det virke når han kun er hos os hver anden uge? Og kan vi overhovedet få lov til at købe et, når han har adresse hos sin mor – har læst at det er gennem kommunen nemlig.
Venlig hilsen
Cecilie