Natble - 3 år, 6 mdr.

30. juli 2015

Kategori:
Alder:
3 år, 6 mdr.

Natble - 3 år, 6 mdr.

Hej Helen

Vores søn på snart 3,5 år smed bleen sidste år i september. Det var ret tideligt i forhold til øvrige vi kender på samme alder, men han havde interessen og gik rigtig fint for ham.
Han har stadig få uheld i løbet af dagen når han har travlt, så det hele virker meget normalt.

Men om natten har han altid haft ble på, og den er altid MEGET våd om morgenen.
Jeg vil gerne hjælpe ham bedst muligt med også at blive tør om natten, og jeg tænker derfor om det vil være en idé at tage ham op og tisse ved midnatstid. Vil det kunne hjælpe ham med ikke at tisse så meget i bleen og på sigt hurtigere blive tør om natten?
Eller er det bedre at lade ham sove igennem, og vente med at bekymre sig om dette, indtil hans ble ikke længere er så våd om ...

Annonce

... morgenen??
Hvilken alder ca. plejer drenge at kunne sove uden ble?

Jeg forsøger at tage bleen af ham så tidligt jeg kan om morgenen. For en anden ting er, at han bevidst vil tisse i den når han vågner. Men da bleen som oftest er helt fuld fra natten, resultere det i at han tisser igennem og bliver våd... Jeg tror han bevidst tisser i bleen om morgenen, for nemhedens skyld/rent dovenskab. Vores wc ligger i stueetagen (vi sover på 1. sal). Der står dog en potte til samme formål på soveværelset, men den er han holdt op med at benytte…

Han elsker også at drille mig, og han ved jeg hver morgen vil have bleen af ham hurtigt. Han blev storebror for snart 5 måneder siden, måske det er en måde at søge opmærksomhed på??

Ser frem til at høre din mening :-)

Med venlig hilsen
Kristine

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

28. marts 2024 | Opdragelse | 3 år, 7 mdr.

Selvværd og selvtillid

Kære Helen Jeg skriver til dig fordi jeg har en pige på 3 1/2 år, som jeg...

4. marts 2024 | Opdragelse | 3 år, 4 mdr.

3 år og udfordringer

Hej Helen. Jeg har en dejlig datter på 3 år og 4 måneder. Hun begyndte i...

12. februar 2024 | Renlighed | 4 år

Periodevise problemer med renlighed

Kære Helen Jeg har en dreng, der lige er fyldt 4 år. Han har været renlig...

25. januar 2024 | Renlighed | 4 år

Kan ikke mærke hun skal tisse

Hej Helen, Min datter, der er lige er blevet 4 år, har været blefri, både...

15. januar 2024 | Transport og ferie | 4 år, 1 mdr.

Ferie med børn

Kære Helen Vi er min mand, jeg, vores datter på 4 og dreng på 7 måneder på...

Annonce

Viden om børn:

Bleer

Det må anbefales at bruge engangsbleer, da dette er både nemt og rart for mor og barn. Bleerne bliver bedre og bedre kvalitet og det er muligt at købe svanemærkede bleer, så man både skåner barn og miljø. Det er normalt ikke mere miljøbelastende at bruge engangsbleer, end stofbleer der skal vaskes, koges og tumbles.

Dit barn skal i starten skiftes 6-10 gange i døgnet og barnet vil ofte bruge ble til det er 2 ½ - 3 år gammelt. Efter 3 års alderen bruger mange stadig ble om...

Læs mere i Babylex

Barnløshed

De fleste par har en naturlig forventning om blive forældre på et tidspunkt. Men for nogle sker det dog ikke bare af sig selv.

Hvis man som par forsøger at blive gravide gennem et år, uden at de lykkes, så betragtes det som ufrivilligt barnløshed. Statistikken siger, at ca 80 % vil bliv gravide i løbet af et år.

Årsagerne til at man ikke bliver gravid kan være rigtig mange og det tager tid at finde frem til den rigtige behandling for det enkelte par. Derudover er...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og mad. Bogen er propfyldt med tips, opskrifter og praktiske dagsplaner!

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tusind tak for en god brevkasse. Den har i mange sammenhænge givet mig brugbare svar på de spørgsmål, der dukker op for en førstegangsmor.

De bedste hilsener
Den forvirrede førstegangsmor