Brev:
Lave stort på toilet
24. juli 2015
Alder:
2 år, 10 mdr.
Lave stort på toilet
Kære Helen,
Min søn, J, er knap tre år, og han stoppede med at bruge ble for ca 3 uger siden. Tisseriet går virkeligt godt, han siger til i god tid og vi når stort set altid toilettet. Han står endda op om natten, hvis han skal tisse, og bleen er ofte tør om morgenen. Antallet af uheld kan tælles på én hånd.
Det andet går knapt så godt. Han siger ofte til, men når han sidder på toilettet, virker det som om trangen forsvinder. Her sidste gang han skulle, sagde han faktisk til hele fire gange hvor han kom på toilettet, men han endte alligevel med at lave i bukserne. Jeg har sagt til ham flere gange, at han gerne må bede om at få en ble på (hellere det end i bukserne), men det gør han ikke. Vi har også prøvet med belønning, men det er jo ikke fordi han ikke vil gå på toilettet. Som han selv siger "lorten går tilbage i numsen. Vi prøver igen i morgen". Vi har prøvet at sidde sammen med ham derude, men også lade ham være i fred med en bog. Han har desværre ikke faste tidspunkter hvor han laver stort, og jeg er egentlig imod at han skal have bleen på igen, når det går så fint med at tisse.
Har du nogle ideer til hvordan vi kan gribe det an?
Med venlig hilsen
Mette