Brev:
Bange for at lave stort
3. februar 2015
Alder:
2 år, 6 mdr.
Bange for at lave stort
Kære Helen!
Jeg bliver lige nødt til at få endnu et godt råd.
William har siden jul døjet med af komme af med hans afføring. Det hele startede juleaften med to tynde afføringer lige efter hinanden. Det tænkte jeg ikke videre over. Man kan jo få dårlig mave. MEN så begyndte det med afføring kun hver 2.-3. dag (hver dag er ellers normalt) Han begynder at klage, når han skal af med noget. Han siger av og i starten græd han meget. Han kom så på movicol og efter nogle dage kom der også en stor afføring. Derefter fik han 1 brev i 8 dage og ellers ½ brev. Dog kun i et par dage da han blev syg. Og så synes jeg, at det er rigtig øv at hælde sådan noget i ham, når han hver gang siger av, tripper og render rundt med ondt i numsen.
Vi var ved lægen i går og hun har mærket på ham. Ingen hård mave og fine tarmlyde. Hun henviser os til børneafd. Men hvornår det bliver ved vi ikke. Nu har han ikke lavet siden lørdag og det bekymrer mig meget. Jeg roser ham hele tiden hvis han presser. Jeg trøster ham. Opfordrer ham til at presse for så bliver det bedre men det forstår han jo ikke.
Jeg synes jeg får sådan en indre frustration for jeg hader at se ham have ondt. Jeg ved snart ikke hvad jeg skal stille op? Hvad hvis han holder på afføringen i længere tid? Hvordan hjælper jeg ham bedst? Jeg har en teori om at han er i sådan en ond cirkel og at han er bange. Jeg har givet ham en lille belønning hver gang han har lavet og vi har siddet lidt på toilettet. Hvilket han er ok med men han vil stadig ikke presse. Og jeg presser ham ikke. Han kommer selv og siger hvis han vil på toilet. Vi har ikke før øvet at sidde på toilet men jeg prøver alt lige nu :)
Venlig hilsen
Malene