Bange for at lave stort

3. februar 2015

Kategori:
Alder:
2 år, 6 mdr.

Bange for at lave stort

Kære Helen!

Jeg bliver lige nødt til at få endnu et godt råd.

William har siden jul døjet med af komme af med hans afføring. Det hele startede juleaften med to tynde afføringer lige efter hinanden. Det tænkte jeg ikke videre over. Man kan jo få dårlig mave. MEN så begyndte det med afføring kun hver 2.-3. dag (hver dag er ellers normalt) Han begynder at klage, når han skal af med noget. Han siger av og i starten græd han meget. Han kom så på movicol og efter nogle dage kom der også en stor afføring. Derefter fik han 1 brev i 8 dage og ellers ½ brev. Dog kun i et par dage da han blev syg. Og så synes jeg, at det er rigtig øv at hælde sådan noget i ham, når han hver gang siger av, tripper og render rundt med ondt i numsen.

Vi var ved lægen i går og hun har mærket på ham. Ingen hård mave og fine tarmlyde. Hun henviser os til ...

Annonce

... børneafd. Men hvornår det bliver ved vi ikke. Nu har han ikke lavet siden lørdag og det bekymrer mig meget. Jeg roser ham hele tiden hvis han presser. Jeg trøster ham. Opfordrer ham til at presse for så bliver det bedre men det forstår han jo ikke.

Jeg synes jeg får sådan en indre frustration for jeg hader at se ham have ondt. Jeg ved snart ikke hvad jeg skal stille op? Hvad hvis han holder på afføringen i længere tid? Hvordan hjælper jeg ham bedst? Jeg har en teori om at han er i sådan en ond cirkel og at han er bange. Jeg har givet ham en lille belønning hver gang han har lavet og vi har siddet lidt på toilettet. Hvilket han er ok med men han vil stadig ikke presse. Og jeg presser ham ikke. Han kommer selv og siger hvis han vil på toilet. Vi har ikke før øvet at sidde på toilet men jeg prøver alt lige nu :)

Venlig hilsen
Malene

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

16. april 2024 | Diverse | 2 år, 2 mdr.

Måltider og putning

Kære Helen, Tak for nogle rigtig gode råd sidste gang:) Min søn, når han...

16. april 2024 | Diverse | 2 år, 9 mdr.

Ked af at være i dagplejen

Hej Helen. Vi har en dejlig pige på 2 år og 9 måneder, hun har ellers været...

11. april 2024 | Udvikling | 2 år, 2 mdr.

Toårig dreng og sproglig støtte

Kære Helen, Tak for din sidste svar. Jeg har nogle spørgsmål igen angående...

5. april 2024 | Udvikling | 2 år, 2 mdr.

Jeg har en dreng på to år

Kære Helen. Tak for din mail og tak for de rigtig gode råd sidste gang, hvor...

2. april 2024 | Udvikling | 2 år, 2 mdr.

Basker med armene

Hej Helen Er nød til at udtrykke en bekymring, som er kommet på det sidste....

Annonce

Viden om børn:

Vitaminer børn

Sundhedsstyrelsen anbefaler følgende vitaminer til børn:

- D-vitamin gives dagligt til alle børn, fra barnet er 14 dage, og til det fylder 4 år. D-vitamin er med til at styrke barnets knogler. Der gælder særlige regler for D-vitamin til børn med mørk hud, og børn som får modermælkserstatning.

- Jern-dråber gives til børn, der er født for tidligt (< 37 uger) og til alle børn, som har en fødselsvægt på under 2500 gram. For tidligt fødte børn har behov for...

Læs mere i Babylex

Fladt baghoved

Da små børns kranieknogler er bløde og ikke helt sammenvoksede, kan de tage facon efter, hvordan barnet lejres. Det kan give barnet en flad eller skæv hovedfacon, - dette kaldes lejringsbetinget skævhed af kraniet.

Sundhedsstyrelsen anbefaler, at børn altid lejres på ryggen, når de skal sove, fordi dette mindsker risikoen for vuggedød. Du skal være opmærksom på, at barnet ikke ligger med hovedet til den samme side, hver gang det sover, da dette kan medføre, at barnet får en skæv...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tusind tak for dine altid yderst brugbare svar. Det er en fantastisk service at kunne skrive til dig og få din kyndige vejledning igen og igen.

- Tak fra tvillingernes mor