Brev:
Uheld i børnehaven
18. november 2014
Alder:
4 år, 4 mdr.
Uheld i børnehaven
Hej
Jeg håber du kan hjælpe:)
Vi har en dejlig datter på 4 år, der blev blefri i sommers. Hun er 100 % blefri og har ingen uheld hverken dag eller nat herhjemme, men i børnehaven har hun dagligt 1 uheld - oftest med afføring. Og der er her vi har behov for lidt hjælp.
I børnehaven har de prøvet forskellige ting, at tvinge hende med på toilet, at lade hende være og at minde hende om det på de naturlige tisse-af tidspunkter.
Nu er deres forslag, at hun skal have ble på når de skal på legepladsen, da det begynder at blive koldt. Vi er meget i mod det, da vi føler at ikke lære hende noget og at vi risikerer at ende med at hun bruger ble hele tiden igen.
Som skrevet har vi ingen problemer herhjemme, dog kan vi se at hun ikke har tålmodighed til at blive siddenede på toilettet til hun har haft afføring, så skal hun ikke med det samme hun sætter sig, går hun igen. Herhjemme siger vi at hun skal blive siddende lidt, læser en bog med hende eller finde på noget andet at lave, mens hun sidder der og oftest har hun lavet indenfor et par minutter.
Vi føler lidt at samarbejdet med børnehaven er kørt lidt i stampe, og at deres eneste bud er at give ble på igen. Det har deres bud været fra start.
Kan man foreslå dem, at lave et fast tidspunkt hver dag, f.eks. efter frugt, hvor hun skal sidde på toilettet med et par bøger, mens en voksen er med hende? Eller har du andre bud?
Hilsen