Afføring i bukserne hver dag

10. november 2014

Kategori:
Alder:
4 år, 4 mdr.

Afføring i bukserne hver dag

Hej Helen,

Min yngste søn er 4,4 år og en glad og dejlig dreng med masser af fantasi og selvtillid. Han har været renlig siden april i år, og var faktisk uden ble både dag og nat fra start, uden at opleve uheld.

Mine dejlige drenge er lige blevet storebrødre og vi er flyttet fra København til Odense.

D. 12. september, da vi kom hjem fra hospitalet med lillesøster, begyndte han at lave stort i bukserne og har gjort det flere gange dagligt siden.

Vi har prøvet alt. Vi har ladet som ingenting og skiftet bukserne. Vi har forsøgt os med faste toilettider. Vi har holdt øje med ham så vi kunne hjælpe ham til at gå på toilet hvis vi kunne mærke på ham, at ...

Annonce

... det var under vejs. Vi har forsøgt at tale med ham om, hvorvidt det er fordi han er ked af noget eller ikke kan mærke det osv. Vi har desværre også et par gange været lidt upædagogiske og forsøgt os med bestikkelse.

Han kan godt mærke det, men VIL ikke gøre det færdigt på toilet. Han bliver ked og flov når vi spørger ham om han har noget i bukserne og han siger ofte bare, at han ikke har, i håb om, at det forsvinder.

Hvad kan vi gøre for at hjælpe ham?

Han har oplevet så mange skift i sin hverdag fornylig og kommer desværre måske til at opleve flere, da vi er kede af den børnehave han har fået her.

Hjælp mig videre hvis du kan :)

Med venlig hilsen
mor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

12. februar 2024 | Renlighed | 4 år

Periodevise problemer med renlighed

Kære Helen Jeg har en dreng, der lige er fyldt 4 år. Han har været renlig...

30. januar 2024 | Renlighed | 4 år, 6 mdr.

Renlig om natten

Hej Helen Min dreng på 4½ år tisser stadig i sin ble om natten. Han har...

25. januar 2024 | Renlighed | 4 år

Kan ikke mærke hun skal tisse

Hej Helen, Min datter, der er lige er blevet 4 år, har været blefri, både...

22. januar 2024 | Renlighed | 4 år, 2 mdr.

Holde sig tør om natten

Hej Helen Min dreng, Noah, er nu blevet 4 år (i november). Han har været...

15. januar 2024 | Transport og ferie | 4 år, 1 mdr.

Ferie med børn

Kære Helen Vi er min mand, jeg, vores datter på 4 og dreng på 7 måneder på...

Annonce

Viden om børn:

Fødsel

En graviditet varer normalt 40 uger, men naturen er ikke altid sådan, og nogle gange går fødslen igang før, andre gange senere. Føder du mellem uge 37+0 og 41+6 siger man, at du har født til tiden.

Mange kvinder oplever plukveer i graviditeten. Det er sammentræninger af musklerne i livmoderen, og det er måden, at livmoderen forbereder sig til fødslen på. I starten er disse sammetræninger uregelmæssige, men i takt med at fødslen nærmer sig, bliver sammentrækningerne mere...

Læs mere i Babylex

Svangerskabsforgiftning

Svangerskabsforgiftning kaldes også for Preeklampsi og eklampsi. Man ved ikke præcist, hvorfor svangerskabsforgiftning opstår.

Sygdommen medfører at væskemængden i kroppen forøges, at der udskilles protein med urinen og at blodtrykket stiger. Det kan være lette symptomer, som opdages ved en rutinekontrol hos egen læge eller ved jordemoder, men der kan også være svære tilfælde, hvor kvinden oplever hovedpine, flimren for øjnene, overfølsomhed for lys, kvalme, opkastninger og...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og opdragelse, som giver dig praktiske råd til alt det, der er så svært.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen,

Mange tak for dit gode svar - vi har nu fulgt dine anvisninger og det var en overraskende nem proces - 2 nætter tog det af vænne flasken fra vores datter og nu spiser hun som aldrig før - TUSIND TAK for dit lille skub.

Mange hilsener
Vibeke, mor til pige på 21 måneder