Brev:
Afføring i bukserne hver dag
10. november 2014
Alder:
4 år, 4 mdr.
Afføring i bukserne hver dag
Hej Helen,
Min yngste søn er 4,4 år og en glad og dejlig dreng med masser af fantasi og selvtillid. Han har været renlig siden april i år, og var faktisk uden ble både dag og nat fra start, uden at opleve uheld.
Mine dejlige drenge er lige blevet storebrødre og vi er flyttet fra København til Odense.
D. 12. september, da vi kom hjem fra hospitalet med lillesøster, begyndte han at lave stort i bukserne og har gjort det flere gange dagligt siden.
Vi har prøvet alt. Vi har ladet som ingenting og skiftet bukserne. Vi har forsøgt os med faste toilettider. Vi har holdt øje med ham så vi kunne hjælpe ham til at gå på toilet hvis vi kunne mærke på ham, at det var under vejs. Vi har forsøgt at tale med ham om, hvorvidt det er fordi han er ked af noget eller ikke kan mærke det osv. Vi har desværre også et par gange været lidt upædagogiske og forsøgt os med bestikkelse.
Han kan godt mærke det, men VIL ikke gøre det færdigt på toilet. Han bliver ked og flov når vi spørger ham om han har noget i bukserne og han siger ofte bare, at han ikke har, i håb om, at det forsvinder.
Hvad kan vi gøre for at hjælpe ham?
Han har oplevet så mange skift i sin hverdag fornylig og kommer desværre måske til at opleve flere, da vi er kede af den børnehave han har fået her.
Hjælp mig videre hvis du kan :)
Med venlig hilsen
mor