Brev:
Kløe ved endetarmsåbningen
9. november 2014
Alder:
3 år
Kløe ved endetarmsåbningen
Hej Helen!
Vores søn på 3 år har i en periode på ca. 14 dage haft kløe og svie ved og i endetarmsåbningen. Han er den sidste uge blevet smurt med Locoid creme, de sidste 4 dage også med Inotyol creme og endelig har (inkl. alle familiemedlemmer) han fået en ormekur for 2 dage siden - på trods af at vi ikke har kunnet finde orm i hverken afføring eller ved endetarmsåbningen. Kløen er har aftaget en del og han har ikke længere svien.
Men - han klør sig fortsat og der er også indimellem lidt blod på toiletpapiret efter afføringen, hvilket vi tror skyldes, at han stadig får "kradset sig"? ...
...
Mit spørgsmål er så, om vi blot skal væbne os med tålmodighed og fortsat smøre med kun Inotyol creme? Jeg forestiller mig, at en evt. lille "kradse-rift" ved endetarmsåbningen tager noget tid at hele?
Vi har alle en god (hånd)hygiejne og vores søn er i bad dagligt og bliver selvfølgelig holdt ren og "tør" ved endetarmsåbningen.
Derudover er han en sund og trivelig dreng - altså helt normal!
Hvad mener du?
På forhånd tak for svar.
Med venlig hilsen
Stine
PS: Vi har naturligvis taget alle forholdsregler i forbindelse med evt. orm; vask af sengelinned, håndklæder, alm. rengøring osv.