Opfølgning på projekt blestop

25. maj 2014

Kategori:
Alder:
3 år, 5 mdr.

Opfølgning på projekt blestop

Kære Helen

Du får lige en hurtig opfølgning på seneste udvikling for vores søn og projekt blestop.

Vi har nu begyndt at tage ham på toilettet ca. hver 3. time, hvor han har tisset i potten i op til flere gange. Dette bliver han SÅ glad og stolt over og vi har også gearet op for entusiasmen når det er lykkedes, og man kan se han stråler over at det er lykkes.

Enkelte gange er han selv løbet ud på potten – nogen gange har han så tisset – andre gange kom der ikke noget ud af det, så vi ved ikke helt hvorfor han løber derud (han tror formentlig at han skal tisse, men der kommer bare ikke noget).

Han bliver dog sjældent glad for at blive bedt om at skulle på toilettet. Nogen gange kan han kan blive stik tosset og skrige sig igennem det, og meget frustreret over at vi gennemtvinger en tur på toilet/potte. Og som oftest kommer der jo heller ikke noget når han sidder der. Men der kan sagtens komme noget fx 10 min efter han er kommet fra toilettet.

Vi kan ikke se noget mønster i hvornår han skal lave stort og vi kan på ingen måde se på ham at nu er der noget på vej.

Min mand mener det er for tidligt for ham at gå i gang med at skulle på toilettet hver 3. time – ...

Annonce

... dels fordi han kan blive så ked af det og dels fordi min mand mener han faktisk ikke kan mærke når han skal tisse eller lave stort. Så min mand er bekymret for at vi er lidt for tidligt ude og at dette kan give bagslag.

Jeg er lidt mere i tvivl. Jeg kan godt tænke at vi netop er i gang med en god udvikling på området, som ville være ærgerlig at stoppe nu. Eftersom han har så stor glæde når det lykkes. Og han er fortsat meget glad for at få lov til at få nogle timer i weekenden i det gode vejr i haven uden ble på – på trods af at der her også sker uheld. Vi har forklaret ham at hvis han skal have lov til at gå uden ble så skal han også komme med når at vi beder ham om at komme med på potten. Det siger han selvfølgelig ja til, men det er jo ikke altid det lykkes alligevel. Hvis han er optaget af leg kan han ikke rumme at stoppe legen for en toilettur. Og en lort i underbukserne er heller ikke nok til at stoppe en god leg.

Så hvad er dine tanker Helen? Når han nu kan blive så ked af og nærmest få frustrationsanfald over at skulle på toilettet, bør vi så bakke lidt tilbage igen og gå tilbage til toilettur 2 gange om dagen (morgen og aften).

Hilsen mor til bassemanden

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

23. april 2024 | Opdragelse | 3 år, 6 mdr.

Leg med voldsomme ord

Hej igen Helen, Jeg sender dig et til brev med det samme med et helt andet...

15. april 2024 | Udvikling | 3 år

Hjælp til vores dreng

Hej Helen, Min kæreste og jeg håber inderligt at du kan hjælpe os, som du...

28. marts 2024 | Opdragelse | 3 år, 7 mdr.

Selvværd og selvtillid

Kære Helen Jeg skriver til dig fordi jeg har en pige på 3 1/2 år, som jeg...

5. marts 2024 | Sovevaner | 2 år, 10 mdr.

Svær putning - 2 år, 10 mdr.

Hej Helen. Yngstemanden har altid været rigtigt svær at putte, og derfor har...

4. marts 2024 | Opdragelse | 3 år, 4 mdr.

3 år og udfordringer

Hej Helen. Jeg har en dejlig datter på 3 år og 4 måneder. Hun begyndte i...

Annonce

Viden om børn:

Udstyr til nyfødt - tjekliste

Når du er gravid og første gang besøger en babyudstyrsforretning, så kan du blive helt svimmel over alt det udstyr du kan købe. Tænk fremad når du skal vælge - meget babyudstyr er dyrt og bruges kun i kort tid. Derfor kan visse ting med fordel købes brugt, eller måske kan I låne eller arve. Det kan godt betale sig.

En tjekliste over babyudstyr, som kan være godt have have klar før fødslen:

- Autostol - nødvendigt, hvis I skal fragte baby i bil fra sygehuset og...

Læs mere i Babylex

Øjne og syn hos baby

Nyfødtes øjne er tit hævede og sammenklistrede. Det er helt normalt. Er der vedblivende pus i øjenkrogen, har barnet sandsynligvis en øjenbetændelse og bør ses af lægen.

Helt små børn kan se i en afstand af ca. 30 cm. Det er den afstand, der er mellem moderens bryst og ansigt, når hun sidder og ammer. En nyfødt baby har svært ved at se, og verden virker meget utydelig og sløret. Men så snart den lille kommer til verden, begynder synet at udvikle sig.

Dit barn har...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Du har hjulpet mig med at få min datter til at sove i egen seng og sidenhen på eget værelse og det er bare gået SÅ fint! Jeg fulgte dine råd til punkt og prikke og det virkede fra første aften. Jeg er imponeret.

Tak fra Winnie, mor til pige på 8 måneder