Brev:
Vil kun lave stort i bleen!
7. april 2014
Alder:
3 år, 9 mdr.
Vil kun lave stort i bleen!
Kære Helen.
Tak for en dejlig brevkasse.
Min søn bliver 4 år til sommer og han har siden sidste sommer - da han lige var blevet 3 år- tisset på toilettet. Han nægter dog at lave stort på toilettet! Han vil have ble på og græder som pisket, hvis vi beder ham sidde på toilettet og prøve først. Vi har forsøgt at lokke ham til at sidde på toilettet med ble på, men det er ikke lykkedes. Jeg har forsøgt at få ham til at sidde i diverse stillinger, men der kommer kun afføring ud, hvis han står op.
Han har døjet meget med hård mave og har fået Movicol i 2 år. Derfor vil han KUN stå op og lave, for - det tror jeg i hvert fald - så kan han holde igen på afføringen. Hans afføring er dog blødt og fint nu, så længe han får Movicol.
Nu er vi i tvivl om, hvordan vi skal komme videre. Vi har prøvet ikke at fokusere på det i mange måneder, men på et tidspunkt skal vi jo videre. Han er påvirket af at være den eneste i hans børnehave, der bruger ble, og jeg frygter, at han får det dårligere og dårligere med sig selv, hvis ikke snart han lærer at lave stort på toilettet.
Men hvordan lærer vi ham at sidde ned og lave? Og hvordan kommer vi i det hele tiden videre herfra?
Venligst, Rikke :)