Vil kun lave stort i bleen!

7. april 2014

Kategori:
Alder:
3 år, 9 mdr.

Vil kun lave stort i bleen!

Kære Helen.

Tak for en dejlig brevkasse.

Min søn bliver 4 år til sommer og han har siden sidste sommer - da han lige var blevet 3 år- tisset på toilettet. Han nægter dog at lave stort på toilettet! Han vil have ble på og græder som pisket, hvis vi beder ham sidde på toilettet og prøve først. Vi har forsøgt at lokke ham til at sidde på toilettet med ble på, men det er ikke lykkedes. Jeg har forsøgt at få ham til at sidde i diverse stillinger, men der kommer kun afføring ud, hvis han står op.

Han har døjet meget med hård mave og har fået Movicol i 2 år. Derfor vil han KUN stå op og lave, ...

Annonce

... for - det tror jeg i hvert fald - så kan han holde igen på afføringen. Hans afføring er dog blødt og fint nu, så længe han får Movicol.

Nu er vi i tvivl om, hvordan vi skal komme videre. Vi har prøvet ikke at fokusere på det i mange måneder, men på et tidspunkt skal vi jo videre. Han er påvirket af at være den eneste i hans børnehave, der bruger ble, og jeg frygter, at han får det dårligere og dårligere med sig selv, hvis ikke snart han lærer at lave stort på toilettet.

Men hvordan lærer vi ham at sidde ned og lave? Og hvordan kommer vi i det hele tiden videre herfra?

Venligst, Rikke :)

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

23. april 2024 | Opdragelse | 3 år, 6 mdr.

Leg med voldsomme ord

Hej igen Helen, Jeg sender dig et til brev med det samme med et helt andet...

28. marts 2024 | Opdragelse | 3 år, 7 mdr.

Selvværd og selvtillid

Kære Helen Jeg skriver til dig fordi jeg har en pige på 3 1/2 år, som jeg...

4. marts 2024 | Opdragelse | 3 år, 4 mdr.

3 år og udfordringer

Hej Helen. Jeg har en dejlig datter på 3 år og 4 måneder. Hun begyndte i...

12. februar 2024 | Renlighed | 4 år

Periodevise problemer med renlighed

Kære Helen Jeg har en dreng, der lige er fyldt 4 år. Han har været renlig...

25. januar 2024 | Renlighed | 4 år

Kan ikke mærke hun skal tisse

Hej Helen, Min datter, der er lige er blevet 4 år, har været blefri, både...

Annonce

Viden om børn:

Arp

Arp er betegnelsen for nogle gulbrune skæl, som mange børn får i hovedbunden, på panden eller i øjenbrynene. Det er døde hudceller som bliver afstødt. Det smitter ikke og det har intet med hygiejne at gøre.

Arp i hovedbunden kan fjernes ved hjælp af en lusekam. Du kan med fordel massere lidt uparfumeret babyolie ind i barnets hovedbund. En let massage stimulerer blodcirkulationen i hovedbunden, hvilket er godt både for forebyggelse og helbredelse af arp.

Evt. arp...

Læs mere i Babylex

Rabarber

Rabarber er velegnede til grød, kompot, suppe og marmelade. Hvis I ofte bruger rabarber i madlavningen, er det en god idé at tilsætte 'Nonoxal' (kalkchlorid) under kogning.

Dette forhindrer at saften i rabarber reagerer med kroppens kalk, som bl.a. giver ubehagelige reaktioner på tænderne.

Rabarber er bedst tidligt i sæsonen fra april og indtil omkring Skt. Hans. Rabarber indeholder små mængder oxalsyre, og i højsommeren stiger mængden af oxalsyre i stilkene. Hvis...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog til far - vær far med tillid, nærvær og respekt.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen!

Tak for dine sidste meget brugbare svar – de har været en rigtig god hjælp og inspiration i hverdagen. Så tak for det!

1000 tak for en super brevkasse – glæder mig altid til at høre dine tanker og svar.

Kærlig hilsen den glade mor.