Ble 3 1/2 år

20. februar 2014

Kategori:
Alder:
3 år, 6 mdr.

Ble 3 1/2 år

Hej Helen.

Jeg skriver ang bleafvænning. Vores dreng på 3 1/2 år bruger stadig ble. Og han er meget vedholdende omkring ikke at ville prøve at sidde på toilettet. Jeg forsøger at skifte ham ved at han står ovenpå toiletbrættet og bliver skiftet stående, så vi kan få en snak om toilettet (kun med tissebleer selvfølgelig) og knytte tis etc til badeværelser. Han virker ret bevidst om, hvornår han gør det ene og det andet i bleen. Hans natble er stadig godt tung om morgenen.

Han blev vænnet natsutten for nogle uger siden ved at vi hver dag satte endnu en sut på en snor og tilsidst tog snoren med alle sutterne til et suttetræ, sagde farvel og gik ud og købte en stor gave. Dvs vi havde nedtælling over godt en uge, hvor vi talte om det hver dag, og det virkede.

Min ...

Annonce

... tanke er, om man kan gøre det samme med bleen. Sætte krydser på et papir der viser ugen og så aftale af når vi sætter kryds den sidste dag, skal han prøve toilettet.

Vi vil så gerne igang, men er usikre på fremgangsmåden, hvor hurtigt, vi skal gå frem (hvor længe varer afvænningsperioden, ble om natten, men ikke om dagen osv). Vi har en meget vedholdende dreng, og vi vil meget nødig presse ham eller overskride hans grænser. Det er som om, han er bange for toilettet.

Har et par gange lokket med is ( ja temmelig upædagogisk men vi vil igang), men verdens største slikmund er ikke til salg for en is, når det handler om toilettet :-)

Vi er ikke desperate endnu, og børnehaven har heller ikke travlt, men vi kan godt bruge lidt inspiration.

På forhånd tak,
Maria

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

15. april 2024 | Udvikling | 3 år

Hjælp til vores dreng

Hej Helen, Min kæreste og jeg håber inderligt at du kan hjælpe os, som du...

28. marts 2024 | Opdragelse | 3 år, 7 mdr.

Selvværd og selvtillid

Kære Helen Jeg skriver til dig fordi jeg har en pige på 3 1/2 år, som jeg...

4. marts 2024 | Opdragelse | 3 år, 4 mdr.

3 år og udfordringer

Hej Helen. Jeg har en dejlig datter på 3 år og 4 måneder. Hun begyndte i...

12. februar 2024 | Renlighed | 4 år

Periodevise problemer med renlighed

Kære Helen Jeg har en dreng, der lige er fyldt 4 år. Han har været renlig...

25. januar 2024 | Renlighed | 4 år

Kan ikke mærke hun skal tisse

Hej Helen, Min datter, der er lige er blevet 4 år, har været blefri, både...

Annonce

Viden om børn:

Madras til barneseng

Der findes mange slags madrasser på markedet, og når du skal vælge en madras til dit barns seng, så vil anbefalingen ofte være, at du vælger en skummadras, en latexmadras eller alternativt en madras i et naturmateriale. Vælger du en skummadras (polyurethanskum), skal den være mindst 5 cm tyk og helst med betræk, der kan tages af og vaskes.

Det anbefales, at dit barn ligger på et fast underlag, fordi det giver barnet mulighed for at bruge og udvikle sine muskler. Samtidig sikrer...

Læs mere i Babylex

C-Vitamin

Vitamin C findes i frisk frugt, grøntsager og kartofler. Danske børns indtag af vitamin C er normal tilstrækkeligt og Sundhedsstyrelsen anbefaler derfor ikke ekstra tilskud af vitamin C til mature børn.

Præmature børn, dvs. børn født før 37 uge har mindre depoter af jern, vitaminer og mineraler end mature børn. Det gælder især for de fedtopløselige vitaminer A, D, E, K, men også for C-vitamin.

På neonatalafdelingerne vil det præmature barn få ekstra tilskud af...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Din bog om søvn har været os en rigtig stor hjælp.

Vores dreng er nu 16 måneder og vi har måtte erfare, at han hører til de børn der altid har haft et lille og uforudsigeligt søvnbehov. Men via din bog, har vi fundet ud af at give ham rutiner, der gør at han nu trives og udvikler sig sundt og godt.

Tak fordi du har skrevet den!

Hilsen de glade forældre