Brev:
Renlighed - 3 år, 8 mdr.
19. februar 2014
Alder:
3 år, 8 mdr.
Renlighed - 3 år, 8 mdr.
Hej.
Jeg har en søn på 3 år og 8 mdr. Vi er nået dertil med hans renlighed at han kommer naturligt på toilettet ca. 4 gange om dagen (morgen, middag, eftermiddag - nogle gange og aften), der kan han efter behov tisse og lave stort.
Han kommer som regel også selv og fortæller når han skal lave "puha" og har i lang tid (flere mdr) ikke haft lavet stort i hans ble. Men til gengæld ænser han stort set ikke når han skal tisse. Han kan nogle gange fortælle at nu tisser han, men kommer aldrig og siger nu skal jeg tisse... Hvordan og hvornår griber jeg bedst an med at træne den del af hans renlighed? Hvornår er han bedst klar til at komme af med bleen?
Der er flere der prikker til mig at nu skal jeg også snart se at gøre noget ved det for ellers vil han blive drillet, men jeg ved ikke om han selv er klar. Når vi snakker om det bliver han lidt frygtsom og siger til mig at han jo altså glemmer at sige når han skal tisse når han ikke har ble på... Han har aldrig fået udskæld for at have tisset i bukserne de aftner jeg har prøvet at lade ham gå uden ble i tiden mellem aftensmad og hans bad.
Med venlig hilsen
Alice