Renlighed - 3 år, 8 mdr.

19. februar 2014

Kategori:
Alder:
3 år, 8 mdr.

Renlighed - 3 år, 8 mdr.

Hej.

Jeg har en søn på 3 år og 8 mdr. Vi er nået dertil med hans renlighed at han kommer naturligt på toilettet ca. 4 gange om dagen (morgen, middag, eftermiddag - nogle gange og aften), der kan han efter behov tisse og lave stort.

Han kommer som regel også selv og fortæller når han skal lave "puha" og har i lang tid (flere mdr) ikke haft lavet stort i hans ble. Men til gengæld ænser han stort set ikke når han skal tisse. Han kan nogle gange fortælle at nu tisser han, men kommer aldrig og siger nu skal jeg tisse... Hvordan og hvornår griber jeg bedst ...

Annonce

... an med at træne den del af hans renlighed? Hvornår er han bedst klar til at komme af med bleen?

Der er flere der prikker til mig at nu skal jeg også snart se at gøre noget ved det for ellers vil han blive drillet, men jeg ved ikke om han selv er klar. Når vi snakker om det bliver han lidt frygtsom og siger til mig at han jo altså glemmer at sige når han skal tisse når han ikke har ble på... Han har aldrig fået udskæld for at have tisset i bukserne de aftner jeg har prøvet at lade ham gå uden ble i tiden mellem aftensmad og hans bad.

Med venlig hilsen
Alice

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

23. april 2024 | Opdragelse | 3 år, 6 mdr.

Leg med voldsomme ord

Hej igen Helen, Jeg sender dig et til brev med det samme med et helt andet...

28. marts 2024 | Opdragelse | 3 år, 7 mdr.

Selvværd og selvtillid

Kære Helen Jeg skriver til dig fordi jeg har en pige på 3 1/2 år, som jeg...

4. marts 2024 | Opdragelse | 3 år, 4 mdr.

3 år og udfordringer

Hej Helen. Jeg har en dejlig datter på 3 år og 4 måneder. Hun begyndte i...

12. februar 2024 | Renlighed | 4 år

Periodevise problemer med renlighed

Kære Helen Jeg har en dreng, der lige er fyldt 4 år. Han har været renlig...

25. januar 2024 | Renlighed | 4 år

Kan ikke mærke hun skal tisse

Hej Helen, Min datter, der er lige er blevet 4 år, har været blefri, både...

Annonce

Viden om børn:

Trøske

Trøske er en form for svamp, der ses som en hvidlig belægning i barnets mund. Det er ufarligt, men meget ubehageligt for barnet, og det bør derfor behandles.

Trøske er meget almindeligt de første måneder efter fødslen, og det kan være svært at vurdere, hvorvidt der 'bare' er tale om mælkebelægninger i munden, eller om det er svamp. Sidder belægningerne kun på tungen, og kan de forholdsvis nemt fjernes med en finger eller en lille skumklud, så er der sandsynligvis tale om...

Læs mere i Babylex

Barselsorlov

I har begge ret til at holde barselsorlov, når I skal have et barn. Der er mange muligheder for at dele, forlænge eller udskyde orlovsperioder. De økonomiske vilkår for orloven afhænger af jeres jobsituation.

Hovedreglen er, at kvinder har ret til fire ugers barselorlov før fødslen og 14 uger efter fødslen. Mænd har ret til to ugers orlov i løbet af de første 14 uger. Herefter har I 32 ugers forældreorlov hver, som I frit kan fordele mellem jer. Det er dog kun i 32 uger af jeres...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og opdragelse, som giver dig praktiske råd til alt det, der er så svært.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen.

Tusind tak igen for dine svar, jeg bliver så meget klogere :-).

Du rammer så præcist!

Glad påske til dig :o)

Mor til pige på 2 måneder