Renlighed - 2,5 årig dreng

21. august 2013

Kategori:
Alder:
2 år, 7 mdr.

Renlighed - 2,5 årig dreng

Hej Helen

Nu har vi igen brug for lidt råd :)

Denne gang er det om renlighed vedr. vores søn på 2,5 år. Da han slet ikke viste nogen som helst interesse, eller sagde når han skal tisse, har vi valgt at ligge faste tider til toiletbesøg, som du har skrevet til andre. Vi prøvede at følge op på det og det har været lidt svært at få ham til at sidde på toilettet i mere end 1 minut, og de 2 første uger, har han heller ikke fået tisset på toilettet.

Vi har så også givet besked til vuggestuen om at de gerne må lade ham sidde på toilettet. Og der har vi så fået at vide at det ikke er altid han vil sidde på toilettet. Da jeg lige var begyndt at tro, at han måske ikke er helt klar til det, og overvejede at stoppe med det, har jeg fået at vide, at han i vuggestuen selv sagde at han vil tisse på toilettet, og har tisset 2 gange samme dag.. Han er så efterhånden begyndt at være mere ...

Annonce

... bevidst om det og er begyndt at sige når han kan mærke at han tisser, men han siger det stadig ikke hver gang.. og det er ikke altid vi når på toilettet. Der hjemme har vi kun nået på toilettet 2 gange i løbet af 4 dage, også tror jeg at ikke han når at sige det til tiden og kommer til at tisse i bleen. (men nu har vi ikke ferie eller noget, så er det er efter arbejdstid og i weekenderne)

Nu vil jeg gerne høre om hvad vi så skal gøre..? Jeg spørger ham indimellem om han skal tisse, og hvis han er i gang med at lege eller noget anden spændende så siger han altid nej, og det er heller ikke altid jeg kan få ham på toilettet på de faste tider. Som sagt så tisser han stadig i bleen selvom han også tisser på toilettet engang imellem.. har nu nogle gode råd til hvad vi skal gøre fremover?

Håber du har nogle råde råd til os så vi kan få lidt styr på renligheden :)

På forhånd tak.

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

16. april 2024 | Diverse | 2 år, 2 mdr.

Måltider og putning

Kære Helen, Tak for nogle rigtig gode råd sidste gang:) Min søn, når han...

16. april 2024 | Diverse | 2 år, 9 mdr.

Ked af at være i dagplejen

Hej Helen. Vi har en dejlig pige på 2 år og 9 måneder, hun har ellers været...

15. april 2024 | Udvikling | 3 år

Hjælp til vores dreng

Hej Helen, Min kæreste og jeg håber inderligt at du kan hjælpe os, som du...

11. april 2024 | Udvikling | 2 år, 2 mdr.

Toårig dreng og sproglig støtte

Kære Helen, Tak for din sidste svar. Jeg har nogle spørgsmål igen angående...

5. april 2024 | Udvikling | 2 år, 2 mdr.

Jeg har en dreng på to år

Kære Helen. Tak for din mail og tak for de rigtig gode råd sidste gang, hvor...

Annonce

Viden om børn:

Fed creme til børneeksem

Har dit barn børneeksem, er det vigtigt med en god hudpleje - og fedtcremer med en høj fedtprocent forebygger hudeksem. Hudpleje er vigtigt året rundt, men især i vinterperioden, hvor den kolde luft udtørrer huden ekstra meget, er det ekstra vigtigt med en god creme.

Til både behandling og forebyggelse af børneeksem, er det vigtigt at vælge fed creme fremfor lotion. En lotion indeholder meget vand og fordamper derfor hurtigt fra huden, og giver derfor ikke huden den nødvendige...

Læs mere i Babylex

Sexliv

Der er meget forskelligt hvornår både kvinden og manden har lyst til at genoptage sexlivet efter en fødsel. For nogle par går der mange måneder før de begge er parate.

Mange tror at det kun er kvinden der skal være parat, fordi det jo er hende der har født, men mænd der har oplevet deres kone føde og har set barnet komme ud af vagina, kan også have svært ved at genoptage sexlivet.

Efter fødslen er kvindes hormonbalance anderledes, end før hun blev gravid, og en...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og opdragelse, som giver dig praktiske råd til alt det, der er så svært.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen,

Tusind tak for dit svar angående min datter, som græd sig selv i søvn. For første gang i lang tid havde jeg en rigtig god fornemmelse i kroppen efter at have læst dit svar. Jeg kunne mærke, at du fik sat mange af de rigtige ord på situationen.

Tak fra Sanne, mor til pige på knap 4 måneder.