Brev:
Projekt af med bleen - er det nu?
5. august 2013
Alder:
2 år, 9 mdr.
Projekt af med bleen - er det nu?
Hej Helen,
Jeg har tidligere skrevet til dig og haft rigtig god gavn af dine svar.
Nu handler mit spørgsmål om det at smide bleen.
Jeg er i tvivl om hvorvidt han er klar eller vi skal vente.
Mikkel er 2 år og 8 måneder. De seneste 3 mdr. har han tisset på toilettet både i VS og hjemme. Han kommer på toilettet hver morgen, dog er det ikke altid han tisser og det samme når han kommer hjem fra VS.
Han har lavet på toilettet 5 gange i alt for omkring 1 mdr. siden, men nu vil han bare slet ikke mere. Hvis han sidder på toilettet og tisser og han kan mærke at han skal lave, så vil han strakts ned og have ble på, jeg har forsøgt at holde lidt på ham med en bog, han han bliver bare rigtig sur og ked af det og vil ikke.
Her i weekenden har jeg ladet ham gå uden ble i haven, men han har så bare tisset og sagt hov mor jeg tisser og efterfølgende er vi så gået på toilettet for at tisse færdig.
Jeg har forsøgt at give underbukser på uden ble, men så går han bare helt i baglås. Han vil slet slet ikke have dem eller bukser for den sagsskyld på uden at have ble på. Og han bliver virkelig ked af det.
Han har enkelte gange kommet og sagt at han skulle tisse, så han kan til tider godt mærke når han skal.
Jeg har læst om at bleer i dag er for tørre og at børn derfor ikke rigtig mærker at de er våde, har hørt en kollega sige at man kan give dem underbukser indvendig, så de kan mærke at det er vådt. Ved dog ikke helt hvad jeg synes om den ide.
Hvad er dine tanker? skal vi vente eller skal vi bruge vores næste 3 ugers ferie på projekt uden ble? Måske noget point system for at gå på toilettet?
Håber på lidt hjælp her.