Projekt af med bleen - er det nu?

5. august 2013

Kategori:
Alder:
2 år, 9 mdr.

Projekt af med bleen - er det nu?

Hej Helen,

Jeg har tidligere skrevet til dig og haft rigtig god gavn af dine svar.
Nu handler mit spørgsmål om det at smide bleen.

Jeg er i tvivl om hvorvidt han er klar eller vi skal vente.

Mikkel er 2 år og 8 måneder. De seneste 3 mdr. har han tisset på toilettet både i VS og hjemme. Han kommer på toilettet hver morgen, dog er det ikke altid han tisser og det samme når han kommer hjem fra VS.

Han har lavet på toilettet 5 gange i alt for omkring 1 mdr. siden, men nu vil han bare slet ikke mere. Hvis han sidder på toilettet og tisser og han kan mærke at han skal lave, så vil han strakts ned og have ble på, jeg har forsøgt at holde lidt på ham med en bog, han han bliver bare rigtig sur og ked af det og vil ikke.

Her i weekenden har jeg ladet ham gå uden ble i haven, men han har så bare tisset og ...

Annonce

... sagt hov mor jeg tisser og efterfølgende er vi så gået på toilettet for at tisse færdig.
Jeg har forsøgt at give underbukser på uden ble, men så går han bare helt i baglås. Han vil slet slet ikke have dem eller bukser for den sagsskyld på uden at have ble på. Og han bliver virkelig ked af det.

Han har enkelte gange kommet og sagt at han skulle tisse, så han kan til tider godt mærke når han skal.

Jeg har læst om at bleer i dag er for tørre og at børn derfor ikke rigtig mærker at de er våde, har hørt en kollega sige at man kan give dem underbukser indvendig, så de kan mærke at det er vådt. Ved dog ikke helt hvad jeg synes om den ide.

Hvad er dine tanker? skal vi vente eller skal vi bruge vores næste 3 ugers ferie på projekt uden ble? Måske noget point system for at gå på toilettet?

Håber på lidt hjælp her.

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

16. april 2024 | Diverse | 2 år, 9 mdr.

Ked af at være i dagplejen

Hej Helen. Vi har en dejlig pige på 2 år og 9 måneder, hun har ellers været...

15. april 2024 | Udvikling | 3 år

Hjælp til vores dreng

Hej Helen, Min kæreste og jeg håber inderligt at du kan hjælpe os, som du...

26. marts 2024 | Sovevaner | 2 år, 6 mdr.

Svær putning - 2 år, 6 mdr.

Kære Helen, Et spørgsmål til putning. Vores dreng på 2.5 år har altid...

5. marts 2024 | Sovevaner | 2 år, 10 mdr.

Svær putning - 2 år, 10 mdr.

Hej Helen. Yngstemanden har altid været rigtigt svær at putte, og derfor har...

12. januar 2024 | Udvikling | 2 år, 7 mdr.

Vild dreng

Kære Helen Tak for dine gode råd i forhold til søvn. Dem vil vi forsøge at...

Annonce

Viden om børn:

Æbler og æblemos

Barnet kan fra 6 måneder spise al slagt frugt, frisk eller kogt. Frugten bør stadig moses, og æblemos vil ofte være et hit hos børn - især hvis det serveres, som topping på en grød. Rå æbler bør du dog være opmærksom på.

Børn under 3 år bør ikke få fødevarer, som er meget hårde eller som knækker let. En stor æblebåd kan knække og sætte sig fast i halsen, og af samme grund kan det ikke anbefales at give små børn et helt æble at gnave af. Du skal også være opmærksom på skrællen,...

Læs mere i Babylex

Mekonium - den første afføring

Mekonium er betegnelsen for den første afføring, som spædbarnet har. Afføringen er sort og klæbrig og ser ud som tjære.

Det, der kommer ud, er det fostervand, som barnet har drukket, da det lå inde i maven. Det indeholder blandt andet hår og afstødte hudceller. Fostervand, hår og hudceller samler sig i tarmen og bliver udskilt som mekonium, når barnet bliver født. Nogle gange udskiller barnet mekonium forbindelse med fødslen, hvilket er med til at give grønt fostervand.

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tusind tak for dit medfølende svar. Både min mand og jeg sad og tudede da vi læste det.

Det går fremad herhjemme. Vi har helt accepteret vores drengs handicap og glæder os hver dag over, hvor dejlig han er. Vi starter fysioterapi imorgen.

Tak fra Signe, mor til dreng på 7 måneder