Blefri - 3 år, 6 mdr.

14. juni 2012

Kategori:
Alder:
3 år, 6 mdr.

Blefri - 3 år, 6 mdr.

Kære Helen

Jeg har en dejlig datter på 3 1/2 som generelt trives og fungerer rigtigt godt. Hun er glad for sin børnehave og er godt med motorisk/sprogligt. I marts blev hun storesøster til en lillebror, men klarer det egentligt flot selvom det er svært.

Hun har været undervejs med at blive blefri længe. I sommerferien sidste år var hun godt på vej, men da dagplejeren ikke fulgte op efter ferien gik det i stå desværre. Hun startede i børnehaven i november og det er gået godt. Siden jul har hun gået uden ble indtil middag og har klaret det fint med toilet (tisse), herefter fik hun en ble på hvor hun lavede pølser. Derefter var hun uden ble igen. Hun begyndte herefter at lave pølser på toilettet herhjemme i en periode og nu da vejret er godt har hun ikke ble på om dagen mere.

Det er egentligt gået godt, med enkelte uheld. Hun begyndte også at bruge toilettet i børnehaven også og alle var ...

Annonce

... glade. Vi havde så en lidt uheldig oplevelse i børnehaven i sidste uge hvor hun fik et uheld og mødte en knap så forstående voksen (den tog jeg så med lederen), men siden har hun ikke ville lave på toilettet. De gør rigtigt meget på stuen i børnehaven for at hjælpe hende og vi forsøger ikke at gøre uheldene til et problem. Men vi er i tvivl om hvordan vi støtter hende bedst.

Hvordan hjælper vi hende til at løbe på toilettet og ikke gøre det i bukserne?. Det er et nederlag for hende hver gang hun har uheld og det synes jeg er synd. Er det normalt at det er så svært for hende at lave pølser på toilettet når det kører upåklageligt med at tisse? Hun har også ofte helt tørre bleer om morgenen, når hun vågner så hun klarer det egentligt flot.

Vi vil så nødigt presse hende for meget, men samtidig germe hjælpe hende videre. Håber du har nogle gode råd til os.

Kærlig hilsen
en frustreret mor:-)

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

28. marts 2024 | Opdragelse | 3 år, 7 mdr.

Selvværd og selvtillid

Kære Helen Jeg skriver til dig fordi jeg har en pige på 3 1/2 år, som jeg...

4. marts 2024 | Opdragelse | 3 år, 4 mdr.

3 år og udfordringer

Hej Helen. Jeg har en dejlig datter på 3 år og 4 måneder. Hun begyndte i...

12. februar 2024 | Renlighed | 4 år

Periodevise problemer med renlighed

Kære Helen Jeg har en dreng, der lige er fyldt 4 år. Han har været renlig...

25. januar 2024 | Renlighed | 4 år

Kan ikke mærke hun skal tisse

Hej Helen, Min datter, der er lige er blevet 4 år, har været blefri, både...

15. januar 2024 | Transport og ferie | 4 år, 1 mdr.

Ferie med børn

Kære Helen Vi er min mand, jeg, vores datter på 4 og dreng på 7 måneder på...

Annonce

Viden om børn:

Vaner og børn

Alle familier har deres egne vaner og rutiner. Det, at tingene gøres på en bestemt måde, giver tryghed for barnet. Et lille barn vil altid have det bedst, når noget er genkendeligt.

Hvis det lille barn skal passes, er det derfor en rigtig god idé, at den der passer barnet, forsøger at efterligne de rutiner og vaner, som barnet kender.

Børn elsker gentagelser og elsker derfor også lege som borte-tit og klappe-kage. De større børn føler stor glæde ved at se den samme...

Læs mere i Babylex

Smile

Der er ikke noget bedre end at få et smil fra sit barn!

Allerede få timer efter fødslen ligger barnet og kigger på sine omgivelser og på mor og far. I et sådan øjeblik kan man godt opleve sit barn smile. Det er dejligt, men er dog endnu ikke det bevidste smil.

Først når barnet er ca 6 uger gammelt kan man opleve det mere bevidste smil, hvor det er synet af mor, far, storesøsters ansigt, som får lillebror til at smile.

Jo mere du kan smile, pludre og...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om amning og flaske, hjæper dig med at få et mæt og tilfreds barn.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen

Så lykkedes det! Efter så mange måneder, er Johan faldet i søvn i sin barnevogn, op til flere gange.

Jeg har idag vækket ham en halv time før han plejer at vågne, og nu har han sovet 45 min. formiddag (barnevogn), og ligger nu pt. og sover middagslur (indtil nu en time). Så jeg kan slet ikke få armene ned:)

Vi ser om vi kan hoppe på togene i tide, tak for hjælpen:)

Venlig hilsen
Kathrine, mor til Johan på 6 måneder