Brev:
Ikke fortrolig med fornemmelsen af afføringstrang
22. juli 2010
Alder:
2 år, 3 mdr.
Ikke fortrolig med fornemmelsen af afføringstrang
Hej Helen.
Jeg har en skøn pige på 2 år og 3 måneder.
Vi er i fuld gang med potte træning (hun har selv vist signal til at hun var "klar", hvis man kan bruge det ord og er på ingen måder blevet presset!) og det går rigtig godt, hun går selv hen til potten når hun skal tisse, og det går rigtig godt.
Problemet er afføringen.
Lige op til at hun skal have aff. bliver hun meget pivet og ked af det. Hun går og holder sig for numsen, og det er først når hun ikke kan holde det tilbage længer at hun sætter sig på potten og så er hun rolig igen bagefter. Vi roser hende derefter meget, uanset og hun har tisset eller haft aff.
Jeg har forsøgt når hun skal til at have aff og er meget pyldret, at sætte mig med hende og fortælle hende at det er okay at have aff. Hun virker ikke helt fortrolig med fornemmelsen omkring det med at have aff.
Hvis vi er nogen steder og hun har ble på, bliver hun utrolig ked af det, når hun laver aff i bleen, men humøret er fint når aff er overstået og hun så får bleen af.
Har du et godt råd.
Hilsen