Ikke fortrolig med fornemmelsen af afføringstrang

22. juli 2010

Kategori:
Alder:
2 år, 3 mdr.

Ikke fortrolig med fornemmelsen af afføringstrang

Hej Helen.

Jeg har en skøn pige på 2 år og 3 måneder.

Vi er i fuld gang med potte træning (hun har selv vist signal til at hun var "klar", hvis man kan bruge det ord og er på ingen måder blevet presset!) og det går rigtig godt, hun går selv hen til potten når hun skal tisse, og det går rigtig godt.
Problemet er afføringen.

Lige op til at hun skal have aff. bliver hun meget pivet og ked af det. Hun går og holder sig for numsen, og det er først når hun ikke kan holde det tilbage længer at hun sætter sig på ...

Annonce

... potten og så er hun rolig igen bagefter. Vi roser hende derefter meget, uanset og hun har tisset eller haft aff.

Jeg har forsøgt når hun skal til at have aff og er meget pyldret, at sætte mig med hende og fortælle hende at det er okay at have aff. Hun virker ikke helt fortrolig med fornemmelsen omkring det med at have aff.

Hvis vi er nogen steder og hun har ble på, bliver hun utrolig ked af det, når hun laver aff i bleen, men humøret er fint når aff er overstået og hun så får bleen af.

Har du et godt råd.

Hilsen

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

16. april 2024 | Diverse | 2 år, 2 mdr.

Måltider og putning

Kære Helen, Tak for nogle rigtig gode råd sidste gang:) Min søn, når han...

11. april 2024 | Udvikling | 2 år, 2 mdr.

Toårig dreng og sproglig støtte

Kære Helen, Tak for din sidste svar. Jeg har nogle spørgsmål igen angående...

5. april 2024 | Bedsteforældre | 2 år

Overnatte hos bedsteforældre

Kære Helen Ja - som overskriften lyder, så går mit spørgsmål på, hvor gamle...

5. april 2024 | Udvikling | 2 år, 2 mdr.

Jeg har en dreng på to år

Kære Helen. Tak for din mail og tak for de rigtig gode råd sidste gang, hvor...

2. april 2024 | Udvikling | 2 år, 2 mdr.

Basker med armene

Hej Helen Er nød til at udtrykke en bekymring, som er kommet på det sidste....

Annonce

Viden om børn:

Slå

Det er forbudt ved lov at slå sit barn. Den såkaldte revselsesret blev afskaffet af Folketinget i 1997. At slå sine børn er således en ulovlig måde at opdrage på - og det gælder også "dask over fingrene", hvis det lille barn piller ved noget det ikke må. Et barn der bliver slået vil føle sig mindre værd.

Et barn der bliver slået er udsat for fysisk vold. Det kan være at barnet får en lussing, en endefuld, at barnet bliver sparket, rusket, brændt med cigaretter eller lignende....

Læs mere i Babylex

Flyverdragter til børn

Flyverdragter er nødvendige, og de fleste børn starter med at bruge en flyverdragt, når de begynder at kravle omkring i 1 års alderen.

Flyverdragter er til leg udenfor - ikke til at sove i. De fleste flyverdragter er meget varme og kan også være lidt stive i stoffet, og nogle flyverdragter er faktisk så stive og tunge, at de gør det svært for barnet at bevæge sig rundt. Derfor kan det være en god idé at vælge en flyverdragt, som ikke er alt for tung, og som netop giver...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og sygdom, som giver dig ro og overblik, når dit barn har det dårligt.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen.

Tak for dit svar - jeg gik 100% på ham og tommelfingeren. Det tog faktisk kun 3-4 dage, så ville han hellere ha sut end tommelfinger.

Tak fra Conrads mor