Brev:
Svamp i numsen og Inotyol
4. marts 2009
Alder:
0 mdr.
Svamp i numsen og Inotyol
Hej Helen
Jeg har en 14 dage gammel dage datter, som desværre er ramt af trøske, som jeg dog tror jeg har styr på. Det virker i hvert fald aftagende.
Det eneste er nu, at hun har fået en hvid belægning omkring anus og op i skeden og er blevet helt hudløs.
Var til lægen idag med hende, for jeg mente at det var svamp. Brentan baby er desværre udgået pr. 28.12.08, så jeg fik at vide af lægen at jeg skulle bruge noget inotyolsalve til hende.
Jeg har læst på indlægssedlen at det er til irriteret hud, men kan dog ikke se, at det skulle virke mod svamp.
Inden jeg var til lægen brugte jeg bare Brentan mundhulegelen som vi også bruger til munden. Tænkte at effekten måtte være den samme. Men det synes min SP var en dårlig ide, Hun anbefalede brentan baby salve, men hun vidste åbenbart ikke at den er udgået af handlen.
Har du nogle gode råd ellers, og ved du om Inotyol virker mod svamp i numsen?
Bedste hilsener
Tanja