Svamp i numsen og Inotyol

4. marts 2009

Kategori:
Alder:
0 mdr.

Svamp i numsen og Inotyol

Hej Helen

Jeg har en 14 dage gammel dage datter, som desværre er ramt af trøske, som jeg dog tror jeg har styr på. Det virker i hvert fald aftagende.

Det eneste er nu, at hun har fået en hvid belægning omkring anus og op i skeden og er blevet helt hudløs.

Var til lægen idag med hende, for jeg mente at det var svamp. Brentan baby er desværre udgået pr. 28.12.08, så jeg fik at vide af lægen at jeg skulle bruge noget inotyolsalve til hende.

Jeg har læst på ...

Annonce

... indlægssedlen at det er til irriteret hud, men kan dog ikke se, at det skulle virke mod svamp.

Inden jeg var til lægen brugte jeg bare Brentan mundhulegelen som vi også bruger til munden. Tænkte at effekten måtte være den samme. Men det synes min SP var en dårlig ide, Hun anbefalede brentan baby salve, men hun vidste åbenbart ikke at den er udgået af handlen.

Har du nogle gode råd ellers, og ved du om Inotyol virker mod svamp i numsen?

Bedste hilsener
Tanja

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

20. marts 2024 | Graviditet | 0 mdr.

Kantinemad på arbejdet

Hej Helen Først og fremmest tak for svar på mit tidligere spørgsmål, det...

6. marts 2024 | Graviditet | 0 mdr.

Øjenbrynsfarve

Hej Helen Jeg er i uge 10, snart 11, og har farvet øjenbryn 1-2 gange om...

20. december 2023 | Sovevaner | 0 mdr.

Vuggedød og sovestilling

Kære Helen Jeg er netop blevet farmor til en dejlig lille dreng. Fødslen er...

9. oktober 2023 | Diverse | 0 mdr.

Nyfødt første bad

Hej Helen Så kom vores lille dreng til verden, med en FV på 3840 og 54 cm,...

4. oktober 2023 | Graviditet | 0 mdr.

Gravid og hånd-, fod- og mundsyge

Hej Helen Jeg er gravid i 5 måned, og vi skal i weekenden til...

Annonce

Viden om børn:

Øjne og syn hos baby

Nyfødtes øjne er tit hævede og sammenklistrede. Det er helt normalt. Er der vedblivende pus i øjenkrogen, har barnet sandsynligvis en øjenbetændelse og bør ses af lægen.

Helt små børn kan se i en afstand af ca. 30 cm. Det er den afstand, der er mellem moderens bryst og ansigt, når hun sidder og ammer. En nyfødt baby har svært ved at se, og verden virker meget utydelig og sløret. Men så snart den lille kommer til verden, begynder synet at udvikle sig.

Dit barn har...

Læs mere i Babylex

Kogt-vands-klude

Kogt vands klude er et gammelt husmoderråd til røde barnenumser.

Princippet er at man tager noget blødt bomuldsstof f.eks. stof fra et gammelt forvasket lagen og klipper nogle firkantede stykker, som passer til at lægge på barnets numse.

Stofstykkerne koges, afkøles og vrides og lægges på og mellem barnets baller, der hvor barnets hud synlig er generet af syren fra afføring og urin. Du kan gemme de kogte klude i en lille bøtte med lidt kogt vand, som du har stående...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om dit barns udvikling. Bogen er propfyldt med nyttig viden for alle forældre!

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tusind tak for dit hurtige svar - jeg ser altid tingene fra en anden vinkel når jeg læser dine svar - en vinkel som man ikke altid selv kan se tingene fra, når det er kørt lidt i hårdknude.

Glæder mig altid til at høre fra dig

Mange hilsner
Lillepigens mor