Sut - 3.5 år

7. december 2022

Kategori:
Alder:
3 år, 6 mdr.

Sut - 3.5 år

Hej Helen

Tusind tak for dig!

Jeg har en pige på 3½ år som er så sut-glad. Vi har den seneste halvanden uge trappet ned, så hun kunne havde den om natten og i nat er det første nat uden.

Hvordan gør man det bedst? Hun har været SÅ ulykkelig og jeg er fast besluttet, men jeg er jo også mor og føler mig noget ramt. Jeg har fået hende til at sove ved at vugge hende og da hun vågnede nogle timer senere, fik jeg hende til at sove ved at vugge hende først og så kravlede hun selv ud og lagde sig til. Mén, jeg ved ikke om det er forkert eller...

Mit ægteskab med hendes far var ikke rart, hvilket hun selvfølgelig har været påvirket af, plus vi er flyttet osv. Men jeg valgte nu, da hun er faldet så godt til i den nye ...

Annonce

... børnehave, hun virkelig trives, og det er en glad tid med pakker og chokolade der kan løse lidt op på det hele. Det var i hvert fald mit ræsonnement.

Men det svider i mor-hjertet at se hende så ked af det. Jeg synes heg skal stå fast fordi tidspunktet er rigtigt, det kan ses på hendes tænder, og det er ikke en beslutning hun selv kommer til at træffe (og det skal hun heller ikke). Det er ikke fordi man ikke må give efter for børn, men man skal også passe på at hun ikke skal være en del af beslutningen. Hun er så knyttet til den og går med den hele tiden hvis hun kan komme til det. Samtidig er dagene her gået rigtig godt.

Vi har en "Lasse-Leif" (bogen) beslutning om vi beholder én sut til når hun er rigtig ked af det.

Andre gode råd?

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

23. april 2024 | Opdragelse | 3 år, 6 mdr.

Leg med voldsomme ord

Hej igen Helen, Jeg sender dig et til brev med det samme med et helt andet...

15. april 2024 | Udvikling | 3 år

Hjælp til vores dreng

Hej Helen, Min kæreste og jeg håber inderligt at du kan hjælpe os, som du...

28. marts 2024 | Opdragelse | 3 år, 7 mdr.

Selvværd og selvtillid

Kære Helen Jeg skriver til dig fordi jeg har en pige på 3 1/2 år, som jeg...

4. marts 2024 | Opdragelse | 3 år, 4 mdr.

3 år og udfordringer

Hej Helen. Jeg har en dejlig datter på 3 år og 4 måneder. Hun begyndte i...

12. februar 2024 | Renlighed | 4 år

Periodevise problemer med renlighed

Kære Helen Jeg har en dreng, der lige er fyldt 4 år. Han har været renlig...

Annonce

Viden om børn:

Fødetaske

En fødetaske er den taske, som du skal bruge, imens du er på hospitalet, når du skal føde. Uanet om du skal føde ambulant eller være på barselsgangen i flere dage, så er det rart at have lidt ting pakket og parat.

Til selve fødslen vil nogle kvinder medbringe tøj, som de kan føde i, hvor andre kvinder vil bruge det tøj, som man får udleveret på sygehuset. Det kan være rart, at du har dine egne toiletartikler, shampoo, børste, tandbørste, hårelastikker osv. men derudover så er det...

Læs mere i Babylex

Fostervandsprøve

En fostervandsprøve er en prøve af fostervandet. Denne prøve kaldes også for amniocentese. Når man tager en fostervandsprøve, så er det primært for at undersøge fostervandet for celler, der med ret stor sikkerhed kan fortælle, om fosteret har en kromosomfejl eller kendte arvelige sygdomme.

Fostervandsprøve tages først omkring 16. graviditets uge, da der først på dette tidspunkt er fostervand nok til, at fosteret kan tåle, at man tager de 15-20 ml fostervand ud, som skal bruges...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og sygdom, som giver dig ro og overblik, når dit barn har det dårligt.

Det siger medlemmerne ...

Selvfølgelig har jeg en tilknyttet kommunal sundhedsplejerske, men jeg er super glad for mit medlemskab hos NetSundhedsplejerkse.dk, da der dukker mange spørgsmål op i løbet ugen med en lille ny og jeg kan kun anbefale det.

Camilla Martin