Brev:
Sut - 3.5 år
7. december 2022
Alder:
3 år, 6 mdr.
Sut - 3.5 år
Hej Helen
Tusind tak for dig!
Jeg har en pige på 3½ år som er så sut-glad. Vi har den seneste halvanden uge trappet ned, så hun kunne havde den om natten og i nat er det første nat uden.
Hvordan gør man det bedst? Hun har været SÅ ulykkelig og jeg er fast besluttet, men jeg er jo også mor og føler mig noget ramt. Jeg har fået hende til at sove ved at vugge hende og da hun vågnede nogle timer senere, fik jeg hende til at sove ved at vugge hende først og så kravlede hun selv ud og lagde sig til. Mén, jeg ved ikke om det er forkert eller...
Mit ægteskab med hendes far var ikke rart, hvilket hun selvfølgelig har været påvirket af, plus vi er flyttet osv. Men jeg valgte nu, da hun er faldet så godt til i den nye børnehave, hun virkelig trives, og det er en glad tid med pakker og chokolade der kan løse lidt op på det hele. Det var i hvert fald mit ræsonnement.
Men det svider i mor-hjertet at se hende så ked af det. Jeg synes heg skal stå fast fordi tidspunktet er rigtigt, det kan ses på hendes tænder, og det er ikke en beslutning hun selv kommer til at træffe (og det skal hun heller ikke). Det er ikke fordi man ikke må give efter for børn, men man skal også passe på at hun ikke skal være en del af beslutningen. Hun er så knyttet til den og går med den hele tiden hvis hun kan komme til det. Samtidig er dagene her gået rigtig godt.
Vi har en "Lasse-Leif" (bogen) beslutning om vi beholder én sut til når hun er rigtig ked af det.
Andre gode råd?