Brev:
Tryg nok ved mig?
8. oktober 2021
Alder:
11 mdr.
Tryg nok ved mig?
Hej Helen.
Min datter på 11 måneder er lige startet i dagpleje - vi er i gang med indkøring hvilket går rigtig godt! Vi har været igang i 14 dages tid og vi har en uge mere, indtil hun skal op på fuldtid hvor jeg starter på arbejde.
Skriver til dig fordi jeg noglegange kan være i tvivl om hun er tryg nok ved mig som mor… De sidste par måneder kan det være svært at få hende til at grine, hun smiler - men kan også se meget alvorlig ud trods jeg prøver ihærdigt at få hende til at smile/grine mere. Hun vil ikke (og har aldrig villet siden hun var spæd) kunne sidde og hygge og slappe af i mine arme med et sut fx… Men rejser sig, møver sig rundt. Om natten hvor hun ofte er urolig og vender sig rundt og rejser dig op omkring kl 3-4 tiden, har jeg ind imellem hvis ikke hun er faldet til ro efter et kvarter, tager hende op hos mig i sengen og prøvet at ligge tæt og putte hende godt under min dyne - men der vender og drejer og brokker hun sig også. Når jeg om dagen har hende i mine arme har hun aldrig villet sådan putte ind til mig, med hovedet ind til mig du ved…
Hun er MEGET glad for sin dagplejemor og stedet, og hun smiler og griner og leger hele dagen og sover endda oftest 45 min om formiddagen og 1,5-2 timer om eftermiddagen. Herhjemme sover hun MAX 2 x 40 minutter… Ved godt hun bliver stimuleret på anden vis i dagplejen, men ja… Er jeg mon kedelig som mor og ikke stimulere hende nok?
Vi leger på gulvet med bamser, byggeklodser, forskellige ting med musik/lyd, bøger, boldbassin, forsøger med gåvogn, tømmer køkkenskabe med plastikbøtter/viskestykker, laver mad, spiser, er nogle gange ude i haven… Det er bare vigtigt for mig at jeg føler hun er 100% tryg ved mig og vil selvfølgelig gerne være hendes “bedste eje”.. Hvad tænker du?
Med venlig hilsen
“hønemor”