Brev:
Storebror er ikke glad for lillesøster
11. juni 2021
Alder:
3 år, 11 mdr.
Storebror er ikke glad for lillesøster
Hej Helen.
Tak for brevkassen, vores familie får enormt meget ud af de svar du kommer med. Så derfor får du lige et mere:)
Vi har to børn på snart 4 og snart 2. Storebror og lillesøster. Da lillesøster kom til verdenen, regerede storebror ikke så godt på det. Han lod som om hun ikke eksisterede de første mange mdr. Da hun begyndte at kravle, og generelt blev en mere aktiv baby, så blev han meget vred på hende. Jeg har tidligere skrevet et spørgsmål herinde til dig, at han også i perioder har været meget hård ved hende.
I lysglimt er han sød ved hende, og når hun bliver ked af det, så kommer han nogle gange med hendes sut. Ellers er han ikke glad for hans søster. Han starter tit dagen ud med at sige at han gerne vil lege alene uden sin søster. Og hun forguder ham.. Og hun vil så gerne være sammen med ham uanset hvad. Det er rigtig hårdt synes vi.
Jeg synes efterhånden vi er lidt desperate efter et bedre søskendeforhold. Jeg synes vi har rummet hans følelser længe, og jeg synes vi anerkender hans behov og siger at vi godt kan forstå, at han synes hun er irriterende nogle gange osv. Men nu er vi istedet blevet de lidt sure forældre og fortæller ham at han skal være sød ved hans søster og de skal lege sammen.
Har du nogle gode råd? De kan nærmest ikke lege sammen uden konstante konflikter.
Venlig hilsen
Den frustrerede familie..