Brev:
Forstår hun et nej
30. april 2021
Alder:
11 mdr.
Forstår hun et nej
Hej Helen
Når min datter sidder med mad selv, så er hun begyndt at gemme mad ved siden af sig, på sine ben, eller bag sig i hendes højstol. Det er et værre griseri, især når man elsker makrelmadder 🙂
Jeg har forsøgt over længere tid at sige "nej" og tage hendes arm op (hvilket bliver til RIGTIG mange gange i løbet af et måltid), men det virker som om, hun ser det som en leg. Hun kigger oftest op på mig og smiler inden hun gemmer maden. Det sker mest, når hun næsten er mæt, men hun spiser stadig lidt, så har svært ved bare at tage maden fra hende. Hun smider også en del på gulvet, hvor man kan se, at det er helt overlagt, men det er ikke med samme smørrede grin, som når hun gemmer det 🙂
Har du et råd til, hvordan jeg tackler det?
I forlængelse af ovenstående udfordring, kradser/niver hun os også en del, og det virker ikke som om, at hun gør det i nogen ond mening, men vil jo helst have, at hun lærer ikke at gøre det. Er det muligt med den alder, hun har, og hvordan? Kan man generelt "opdrage"/lære en 11 måneders baby ting, de ikke må?
På forhånd tak for svar.
Hilsner herfra