Flytning og reaktion

22. april 2021

Kategori:
Alder:
3 år, 6 mdr.

Flytning og reaktion

Hej Helen.

Min kæreste og jeg, og lillesøster L og storebror P på 1,5 år og 3,5 år er netop flyttet i hus.

Vi har boet her i en uge. Vores børn går i samme vuggestue og børnehave, så der er det hele som det plejer. Begge børn reagerer naturligvis på skiftet og der er mere uro end der plejer. Den store reagerer som forventeligt mest, men vi synes det er lidt voldsomt og det er også det jeg ønsker råd til.

Han har altid haft et glimt i øjet, har meget energi og laver sjov med os. Men siden vi har ...

Annonce

... flyttet har det virkelig taget overhånd. Han gør ting han ikke må (som er farlige), driller hans søster og skubber hende, og generelt gør han alt hvad han ikke må.

Vi ved jo godt det er fordi alt er nyt, og fordi vi bor i et hjem fyldt med kasser og vi lige skal have fundet nye rutiner mm. Vi har ikke lyst til at være de forældre der skælder meget ud, men det kommer man jo til(især når det er farligt og man selv bliver forskrækket).

Har du et god råd til hvordan vi skal takle ham?

Tak for en god brevkasse:)

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

23. april 2024 | Opdragelse | 3 år, 6 mdr.

Leg med voldsomme ord

Hej igen Helen, Jeg sender dig et til brev med det samme med et helt andet...

15. april 2024 | Udvikling | 3 år

Hjælp til vores dreng

Hej Helen, Min kæreste og jeg håber inderligt at du kan hjælpe os, som du...

28. marts 2024 | Opdragelse | 3 år, 7 mdr.

Selvværd og selvtillid

Kære Helen Jeg skriver til dig fordi jeg har en pige på 3 1/2 år, som jeg...

4. marts 2024 | Opdragelse | 3 år, 4 mdr.

3 år og udfordringer

Hej Helen. Jeg har en dejlig datter på 3 år og 4 måneder. Hun begyndte i...

12. februar 2024 | Renlighed | 4 år

Periodevise problemer med renlighed

Kære Helen Jeg har en dreng, der lige er fyldt 4 år. Han har været renlig...

Annonce

Viden om børn:

Hoppegynge

En hoppegynge anbefales ikke. Sundhedsstyrelsen skriver: "Til sunde børn frarådes hoppegynge og gangstole, da de forsinker normal udvikling. For handicappede børn gælder særlige regler, spørg sundhedsplejersken, lægen eller fysioterapeuten". Kilde, Sunde Børn, sst. 2003.

En hoppegynge belaster barnets ryg og ben og barnet får ikke en bedre balance af at sidde i en hoppegynge, det er ren underholdning og det kan barnet få på anden måde. Når barnet sidder i en hoppegynge er det en...

Læs mere i Babylex

Zoneterapi

Zoneterapi er en alternativ form for behandling, som bruges i flere situationer.

Nogle oplever, at det virker smertelindrende under fødslen, og andre synes, det hjælper, når deres barn græder meget på grund af mavekneb eller lignende.

Zoneterapeuter findes mange steder. Hvis man ønsker at få zoneterapi under sin fødsel, kan man spørge på fødestedet, om en jordemoder kan tilbyde dette. Hvis man ønsker at bruge zoneterapi til sit barn, så skal man selv finde en...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om gråd og trøst, som er en guldgrube af information til desperate forældre.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen,

Tusind tak for en god brevkasse. Vi er i den kedelige situation, at vi ikke har haft glæde og gavn af vores egen sundhedsplejerske. Vi har fundet dine svar meget relevante.

Tak fra os.