Brev:
Flytning og reaktion
22. april 2021
Alder:
3 år, 6 mdr.
Flytning og reaktion
Hej Helen.
Min kæreste og jeg, og lillesøster L og storebror P på 1,5 år og 3,5 år er netop flyttet i hus.
Vi har boet her i en uge. Vores børn går i samme vuggestue og børnehave, så der er det hele som det plejer. Begge børn reagerer naturligvis på skiftet og der er mere uro end der plejer. Den store reagerer som forventeligt mest, men vi synes det er lidt voldsomt og det er også det jeg ønsker råd til.
Han har altid haft et glimt i øjet, har meget energi og laver sjov med os. Men siden vi har flyttet har det virkelig taget overhånd. Han gør ting han ikke må (som er farlige), driller hans søster og skubber hende, og generelt gør han alt hvad han ikke må.
Vi ved jo godt det er fordi alt er nyt, og fordi vi bor i et hjem fyldt med kasser og vi lige skal have fundet nye rutiner mm. Vi har ikke lyst til at være de forældre der skælder meget ud, men det kommer man jo til(især når det er farligt og man selv bliver forskrækket).
Har du et god råd til hvordan vi skal takle ham?
Tak for en god brevkasse:)