Brev:
Morsyge - 13 mdr.
9. december 2020
Alder:
13 mdr.
Morsyge - 13 mdr.
Hej Helen.
Jeg skriver til dig, da vores søn på 13 måneder er meget morsyg.
Det ikke er ikke noget, der bare er kommet, synes i grove træk altid, det har været sådan.
Jeg gør, hvad jeg kan for at “omfavne” det. Jeg kan mærke, når han søger mig meget og vælger at lytte, tage ham op, lege med ham eller andet.
Det er særligt i situationer, hvor hans overskud ikke er så stort, fordi han er træt eller sulten. Hvilket jo giver meget god mening, egentlig.
Pædagogerne i hans vuggestue siger, at han søger dem meget og vil op, hvis han har sovet dårligt fx.
Så jeg har efterhånden valgt at sige, at det er sådan han er. Han søger tryghed, når overskuddet ikke er stort. Og på hjemmefronten er det hos mor. Det er ok, men også hårdt for både mor og far.
En ting går mig mere på og det er at han ikke vil lade mig gå i køkkenet og lave aftensmad. Han hænger om mit ben, græder og vil op. Jeg har haft ham på armen under madlavningen masser af gange, har sat ham i højstolen ved min side og spise en snack imens. Det går alt sammen ok, men ofte når nu far er hjemme, ville det være rart, hvis de kunne lege imens. Det accepterer han bare sjælendt.
Jeg ved ikke, hvad der har startet den her mad-situation, faktum er bare, at han ikke skal be om, at jeg laver mad 😅
Skal vi acceptere, at det er sådan, det er, og så bliver maden hurtig-løsninger? Eller kan man gøre noget? Har du nogle gode råd?
Jeg føler, vi har prøvet det meste, men måske du har nogle andre tanker omkring det end os.
Hilsen