Morsyge - 13 mdr.

9. december 2020

Kategori:
Alder:
13 mdr.

Morsyge - 13 mdr.

Hej Helen.

Jeg skriver til dig, da vores søn på 13 måneder er meget morsyg.

Det ikke er ikke noget, der bare er kommet, synes i grove træk altid, det har været sådan.

Jeg gør, hvad jeg kan for at “omfavne” det. Jeg kan mærke, når han søger mig meget og vælger at lytte, tage ham op, lege med ham eller andet.

Det er særligt i situationer, hvor hans overskud ikke er så stort, fordi han er træt eller sulten. Hvilket jo giver meget god mening, egentlig.

Pædagogerne i hans vuggestue siger, at han søger dem meget og vil op, hvis han har sovet dårligt fx.

Så jeg har efterhånden valgt at sige, at det er sådan han er. Han søger tryghed, når overskuddet ikke er stort. Og på hjemmefronten er det hos mor. Det er ok, men også hårdt for både mor og ...

Annonce

... far.

En ting går mig mere på og det er at han ikke vil lade mig gå i køkkenet og lave aftensmad. Han hænger om mit ben, græder og vil op. Jeg har haft ham på armen under madlavningen masser af gange, har sat ham i højstolen ved min side og spise en snack imens. Det går alt sammen ok, men ofte når nu far er hjemme, ville det være rart, hvis de kunne lege imens. Det accepterer han bare sjælendt.

Jeg ved ikke, hvad der har startet den her mad-situation, faktum er bare, at han ikke skal be om, at jeg laver mad 😅

Skal vi acceptere, at det er sådan, det er, og så bliver maden hurtig-løsninger? Eller kan man gøre noget? Har du nogle gode råd?

Jeg føler, vi har prøvet det meste, men måske du har nogle andre tanker omkring det end os.

Hilsen

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

27. marts 2024 | Udvikling | 11 mdr.

Rykker hår ud af hovedet

Hej Helen Min dreng bliver et år i april og han virker umiddelbar til at...

15. februar 2024 | Sovevaner | 14 mdr.

Søvn 14 måneder

Hej Helen. Min dejlige søn på 14 måneder driver os til vanvid om natten....

11. februar 2024 | Sygdom | 11 mdr.

Dårlig hørelse?

Kære Helen . Så er jeg her igen. Vores søn på nu 11,5 mdr. er stadig...

13. januar 2024 | Sovevaner | 15 mdr.

Tidlige morgener - 15 mdr.

Kære Helen Jeg skriver til dig fordi jeg håber du kan hjælpe et par...

2. januar 2024 | Kost og ernæring | 15 mdr.

Vitaminpiller til børn

Kære Helen Godt nytår :) Jeg har lige et par korte spørgsmål i dag....

Annonce

Viden om børn:

Barnevogn

Når I skal købe en barnevogn er det vigtigt at I gør jer klart, hvad vognen hovedsageligt skal bruges til.

Skal den mest stå på altanen, eller skal den bruges til at gå lange ture med. Skal den kunne bæres op og ned ad trapper? Og skal den kunne være i bilens bagagerum?

Det er også vigtigt at tænke på årstiden. Både sommer, men især om vinteren, er det vigtigt at både kassen og kalechen er vandtæt. Om vinteren er det vigtigt, at både sider og bund er godt...

Læs mere i Babylex

Portionsstørrelse børn

Det er meget forskelligt, hvor meget det enkelte barn spiser. Nogle børn spiser meget, og andre børn spiser mindre. Der er også forskel på børns appetit, som kan svinge alt efter tidspunktet på dagen.

Børn skal have lov til at regulere deres behov for mad. Det lille barn skal have lov til at die ved brystet, når det viser behov, og børn der får flaske, skal på samme måde have lov til at selvregulere. Barnet må ikke presses til at tømme hele flasken - og omvendt - hvis barnet...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om amning og flaske, hjæper dig med at få et mæt og tilfreds barn.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen,

Tusind tak for dine hurtige svar, dine tanker og gode råd hjælper mig meget!

Knus fra mig