Skrigeri - 2 år, 2 mdr.

29. august 2020

Kategori:
Alder:
2 år, 2 mdr.

Skrigeri - 2 år, 2 mdr.

Hej Helen,

Vi har en dejlig dreng på 2 år som er rigtig godt med både motorisk og sprogligt. Vi har dog nogle udfordringer da han skriger meget uden grund, det kan være når han står og ser fx YouTube så kan han synge med og så lige pludselig skrige, han gør det også i dagplejen, vi kan køre bil alt er godt og lige pludselig skriger han og vi mangler nogle værktøjer til at få ham til at stoppe med det igen. Vi har forsøgt ved at tale roligt til ham, bede ham stoppe evt tage ham ind i et andet rum og dermed fjerne ham fra "problemet".

Jeg tænker at jeg bør runde noget baggrundshistorie ...

Annonce

... fra da det begyndte: Min mand blev sygemeldt sidste år, han er kommet tilbage på arbejde igen, men på det tidspunkt var alt uvist om fremtiden, oveni mister jeg min mor meget pludseligt, det skal lige siges at jeg på det tidspunkt er gravid med lillesøster. 2 dage efter at jeg mister min mor starter skrigeriet, det foretager sig igen, men da så lillesøster bliver født begynder det hele forfra, det er nu over 5 mdr siden og vi ved simpelthen ikke hvad i skal gøre mere for at hjælpe vores dreng med hvad det er der gør at han reagerer som han gør.

Håber du kan hjælpe med nogle værktøjer.

Hilsen

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

16. april 2024 | Diverse | 2 år, 2 mdr.

Måltider og putning

Kære Helen, Tak for nogle rigtig gode råd sidste gang:) Min søn, når han...

11. april 2024 | Udvikling | 2 år, 2 mdr.

Toårig dreng og sproglig støtte

Kære Helen, Tak for din sidste svar. Jeg har nogle spørgsmål igen angående...

5. april 2024 | Bedsteforældre | 2 år

Overnatte hos bedsteforældre

Kære Helen Ja - som overskriften lyder, så går mit spørgsmål på, hvor gamle...

5. april 2024 | Udvikling | 2 år, 2 mdr.

Jeg har en dreng på to år

Kære Helen. Tak for din mail og tak for de rigtig gode råd sidste gang, hvor...

2. april 2024 | Udvikling | 2 år, 2 mdr.

Basker med armene

Hej Helen Er nød til at udtrykke en bekymring, som er kommet på det sidste....

Annonce

Viden om børn:

Reservebedste

En reservebedste er en ældre person, der gerne vil hjælpe småbørnsfamilier med at passe børnene, når de er syge, har brug for at blive hentet tidligt eller skal passes en dag, hvor forældrene skal i byen.

I nogle kommuner kan man søge om en reservebedste, hvis man er enlig og ikke har mulighed for at trække på sit netværk, men det er også muligt at søge en reservebedste privat.

Det kan være en rigtig god idé at have en reservebedste (M/K), som kan hjælpe i...

Læs mere i Babylex

Ører - øreproblemer hos baby og børn

Siden 2005 får alle nyfødte i Danmark tilbudt en screening for hørenedsættelse få dage efter fødslen. Hvis det viser sig, at barnet har en medfødt hørenedsættelse, er det vigtigt, at man får startet behandling så tidligt som muligt.

Mange børn vil have nedsat hørelse i en periode f.eks. på grund af mellemørebetændelse eller væske i mellemøret. Et barn, som gennem længere tid har nedsat hørelse, vil ikke reagere på lyde og vil have langsom eller manglende sprogudvikling. Hvis...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om gråd og trøst, som er en guldgrube af information til desperate forældre.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen

Tusinde tak for dit fantastiske svar til vores lille familie sidst. Det hjalp virkelig på natten at give ham en fast rytme i dagstimerne.

Tak fra Hannibals mor