Opdragelse - 3 år, 9 mdr.

15. august 2020

Kategori:
Alder:
3 år, 9 mdr.

Opdragelse - 3 år, 9 mdr.

Hej

Jeg er så udfordret på vores drengs adfærd, at jeg villig til alt.

Situation:
Vores dreng M. er 3 år bliver 4 til november. Vi har haft en kamp med ham siden inden han kunne gå. Han slår alle og nogen gange "uden grund", han kan have en god leg kørende med vennerne i børnehaven, og lige pludselig slår han bare. Han er meget med sproglig, han fører lange samtaler og kan forklare forskellige ting. Og han husker mange ting. men lige det med at slå siger han bare "Fordi jeg har lyst". I starten tænkte vi han bare skulle prøve grænser som alle andre børn i hans alder. Men der er situationer hvor han slår en siger undskyld og så slår han lige bagefter igen.

Vi har snakket med en fra kommunen med børnehaven og fået forskellige værktøjer til det men intet hjælper og der er ingen frem skridt på noget af det. Det er forsøgt i 6 måneder nu.

Jeg kan dårligt finde hoved og hale på det snart, om det er ...

Annonce

... hos os som forældre fejlen opstår om vi gør det helt forkerte eller hvad..

Damen fra kommunen mente det hele er normalt. Men vores tidligere dagpleje mente at han fejlede noget og spørg jeg min læge siger det jeg skal se tiden an til han kommer i skole.

Men det tager hårdt på os og det tager jo også hårdt på ham da han får "skæld ud" hele tiden.

Hvad gør man i sådan situation, skal man banke i bordet hos lægen og få dem til at få drengen undersøgt eller skal jeg bare leve med slåskampe til han kommer i skole.

Det skal lige siges at, han er så klog at han godt ved hvad det handler om, og han ved godt når det er forkert det han gør men han fortsætter stadig selvom han siger "Jeg stopper nu". Min krop og overskud er så drænet nu og man føler sig som verdens dårligste mor.

Håber du har nogle værktøjer eller ved hvad jeg skal stille op inden det går helt galt.

Hilsen
En meget frustreret mor.

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

23. april 2024 | Opdragelse | 3 år, 6 mdr.

Leg med voldsomme ord

Hej igen Helen, Jeg sender dig et til brev med det samme med et helt andet...

28. marts 2024 | Opdragelse | 3 år, 7 mdr.

Selvværd og selvtillid

Kære Helen Jeg skriver til dig fordi jeg har en pige på 3 1/2 år, som jeg...

4. marts 2024 | Opdragelse | 3 år, 4 mdr.

3 år og udfordringer

Hej Helen. Jeg har en dejlig datter på 3 år og 4 måneder. Hun begyndte i...

12. februar 2024 | Renlighed | 4 år

Periodevise problemer med renlighed

Kære Helen Jeg har en dreng, der lige er fyldt 4 år. Han har været renlig...

25. januar 2024 | Renlighed | 4 år

Kan ikke mærke hun skal tisse

Hej Helen, Min datter, der er lige er blevet 4 år, har været blefri, både...

Annonce

Viden om børn:

Navlestrengsblod - stamceller

Navlestrengsblod - det vil sige, det blod, som er tilbage navlestrengen og moderkagen efter fødslen - indeholder stamceller. Disse celler har hjulpet dit barn med at udvikle organer, blod, væv og immunsystem gennem hele graviditeten.

I dag forskes der meget intenst i brugen af stamceller, og håbet er at kunne gøre noget ved en række sygdomme, som i dag er uhelbredelige, fordi manglende eller ødelagte celler visse steder i kroppen ikke bliver dannet igen. Der findes mange...

Læs mere i Babylex

Passiv rygning og børn

Små børn er særligt sårbare overfor passiv rygning, da deres organer endnu ikke er færdigudviklede.

Vi ved i dag at børn, som udsættes for passiv rygning, bliver oftere syge, og ofte også rammes hårdere af sygdomme. Børn, som udsættes for passiv rygning, har langt større risiko for at udvikle astmatisk bronkitis, astma, lungebetændelse og mellemørebetændelse.

Undersøgelser viser også at børn, som udsættes for passiv rygning i fostertilstanden og efter fødslen, vil...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Endnu engang mange tak for dit svar her i den gode brevkasse. Jeg har anbefalet dig til dem jeg kender fordi du er SÅ god til at komme med nogle konkrete råd. Lige det som gør hverdagen lidt nemmere og knapt så frustrerende, så TAK for det!