Brev:
Opdragelse - 3 år, 9 mdr.
15. august 2020
Alder:
3 år, 9 mdr.
Opdragelse - 3 år, 9 mdr.
Hej
Jeg er så udfordret på vores drengs adfærd, at jeg villig til alt.
Situation:
Vores dreng M. er 3 år bliver 4 til november. Vi har haft en kamp med ham siden inden han kunne gå. Han slår alle og nogen gange "uden grund", han kan have en god leg kørende med vennerne i børnehaven, og lige pludselig slår han bare. Han er meget med sproglig, han fører lange samtaler og kan forklare forskellige ting. Og han husker mange ting. men lige det med at slå siger han bare "Fordi jeg har lyst". I starten tænkte vi han bare skulle prøve grænser som alle andre børn i hans alder. Men der er situationer hvor han slår en siger undskyld og så slår han lige bagefter igen.
Vi har snakket med en fra kommunen med børnehaven og fået forskellige værktøjer til det men intet hjælper og der er ingen frem skridt på noget af det. Det er forsøgt i 6 måneder nu.
Jeg kan dårligt finde hoved og hale på det snart, om det er hos os som forældre fejlen opstår om vi gør det helt forkerte eller hvad..
Damen fra kommunen mente det hele er normalt. Men vores tidligere dagpleje mente at han fejlede noget og spørg jeg min læge siger det jeg skal se tiden an til han kommer i skole.
Men det tager hårdt på os og det tager jo også hårdt på ham da han får "skæld ud" hele tiden.
Hvad gør man i sådan situation, skal man banke i bordet hos lægen og få dem til at få drengen undersøgt eller skal jeg bare leve med slåskampe til han kommer i skole.
Det skal lige siges at, han er så klog at han godt ved hvad det handler om, og han ved godt når det er forkert det han gør men han fortsætter stadig selvom han siger "Jeg stopper nu". Min krop og overskud er så drænet nu og man føler sig som verdens dårligste mor.
Håber du har nogle værktøjer eller ved hvad jeg skal stille op inden det går helt galt.
Hilsen
En meget frustreret mor.