Brev:
Dreng på 19 mdr skubber
1. august 2020
Alder:
19 mdr.
Dreng på 19 mdr skubber
Kære Helen,
Vores glade dreng på 1,5 år kan godt finde på at skubbe andre børn. Alle de gange vi har oplevet ham skubbe andre børn, har han været glad og smilt til dem samtidig. Måske en slags hej? Han har gået i vuggestue i 1,5 måned, og er ellers blevet passet af en privat passer hjemme hos os, og derefter af os selv under corona. Han har selvfølgelig leget med andre børn et par gange om ugen før han kom i vuggestue, men er måske ikke så vant til at være så meget sammen med børn som andre børn. De gange ham har skubbet, fortæller vi ham at det gør ondt og at det må man ikke. Vi skælder ham ikke ud.
Et par gange har han også bidt far. Det har været i positive situationer hvor de har hygget sig, og fx har siddet på en trampolin og tumlet.
Det er jo ikke rart, at han skubber andre. Selv om vi ikke oplever at han er vred, frustreret eller andet i situationen. Hvad kan vi gøre?
Han er ikke super hurtigt til at tale. Han kan sige mad, mere, ja og hej, dog ikke helt korrekt udtalt. Han forstår alt hvad vi siger og beder ham om, og har gjort det siden han var 12-14 mdr.
Bedste hilsner
Trine