Hvordan sige nej til en tumling

3. januar 2020

Kategori:
Alder:
11 mdr.

Hvordan sige nej til en tumling

Kære Helen,

Vores datter er nu lige knap 11 mnd og er glad, energisk og meget nysgerrig. Hun kravler derudaf og rejser sig op alle steder hvor hun kan komme til det, så de første skridt er nok lige rundt om hjørnet.

Nu hvor hendes rækkevidde er blevet så meget større, er der jo en del ting hun efterhånden gerne vil hive i, røre ved etc. Det meste i hjemmet kan jo sikres, men ikke alt og derfor synes vi jo det er vigtigt at hun får høre at der er et par ting hun skal holde sig væk fra.

Det har egentlig gået rigtig fint til nu. Det har virket til at hun har ...

Annonce

... forstået et «nej» når vi siger det lidt bestemt og har fundet noget andet at undersøge. Men nu virker det til at hun gerne vil prøve lidt grænser af og fortsætter lige så forsigtigt efter det første nej. Det er jo nok ikke så unormalt;)

Når næste bestemte nej så kommer, bliver hun tit meget ulykkelig af det og begynder at græde. Vi trøster hende så og forklarer hvorfor vi siger nej.

Mit spørgsmål er så; er hun for lille til at vi kan begynde at irettesætte og forklare på den måde nu eller kan hun godt forstå det? Eller er der andre metoder som er bedre i den alder?

Hilsen

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Putning - 11 mdr.

Hej Helen, Jeg skriver igen, fordi min søn snart bliver 1 år gammel og skal...

1 år, mad og sove egen seng

Hej Helen, Lige lidt info om vores dreng. Han er en etårig, lattermild,...

19. april 2024 | Opdragelse | 12 mdr.

Temperament 12 mdr.

Kære Helen Vores søn på lidt over 1 år er gennem den sidste måned blevet...

Dårlig søvn og stop af amning

Hej Helen. Nu har jeg endelig fået taget mig mod og tiden til at skirve til...

Aftensmad og natteroderi

Kære Helen. Tak for dine tidligere råd og vejledning. Jeg kunne godt bruge...

Annonce

Viden om børn:

Gylp

Når barnet spiser, sluger det ofte lidt luft, eller kommer til at spise for meget eller for hurtigt. Det resulterer i, at barnet ofte gylper efter et måltid, og det er helt normalt. Ofte er det, når barnet bøvser, at der kommer lidt mælk med op.

Hvis dit barn får flaske, kan du forsøge med en anden type flaskesut. Hvis hullet er for stort, så løber mælken for hurtigt. Du kan også forsøge at ændre spisestillingen, så dit barn sidder mere lodret, når det får mad.

Læs mere i Babylex

Overtøj til børn

Vindtæt og vandtæt overtøj, som flyverdragt, jakke og overtræksbukser er ideelt, når børn skal lege ude og det er køligt.

Luffer eller vanter sættes fast i ærmet med trykknap eller specielle spænder, som man køber netop til formålet. Snore, halstørklæder og bælter er for farligt. De kan medføre at barnet hænger fast, når det klatrer rundt og bevæger sig i leg, og det kan i værste tilfælde medføre, at barnet hænger fast og bliver kvalt. I stedet for halstørklæde kan man købe en...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen,

Tak for en fantastisk hjemmeside. Det er så dejligt at mærke, hvordan du virkelig sætter dig ind i hvert enkelt spørgsmål og du giver nogle rigtigt gode svar!

Tak fra tvillingernes mor