Vredesudbrud - 2 år, 3 mdr.

17. december 2019

Kategori:
Alder:
2 år, 3 mdr.

Vredesudbrud - 2 år, 3 mdr.

Hej Helen

Nu skriver jeg igen, i håb om du kan hjælpe os igen.

Vi har som tidlgere nævnt en meget viljefast pige. Hun har fuldstændig hendes egen mening og hendes egen vej hun vil gå. Hun får de vildeste raseriudbrud, hvis hun ikke får hendes vilje. Det er så voldsomt at hun ryster over hele kroppen og bliver aggressiv. Når hun først er kommet så langt, at hun ender i disse udbrud, så er det meget svært at få hendes ud af dem igen. hvis vi nærmer os for at trøste hende, så slår og sparker hun, og hun skriger endnu højere. (kan til tider også være en smule selvskadende) Hvis vi lader hende være, falder hun en smule ned, men hun kan græde i meget lang tid, og kan ikke lide at lade hende være selv, med den vrede og ked af det hed, som hun har. Jeg synes det efterhånden er ...

Annonce

... blevet så slemt, at jeg kan mærke jeg får hjertebanken, hvis jeg kan mærke der er optræk til et udbrud.

Vi sørger for faste rutiner, så der ikke er noget der kommer bag på hende, men det kan være af de mindste ting, hun får udbrud af. ( Jeg skræller en banan forkert, jeg tager hendes tusch, hvis hun tegner på væggen etc.) Jeg er begyndt at få følelsen af jeg er en fiasko, og det går mig virkelig på, at jeg ikke kan håndtere det. Jeg bliver bange for om der er noget galt med os, eller med hende.

Det er garanteret helt normalt, men det er meget uvant for os, for med storebror stod vi ikke i denne situation, og han er helt anderledes end hende. Og selvfølgelig er jeg godt klar over børn er forskellige, men jeg er virkelig i vildrede. HJÆLP !!!

Hilsen
Den fortvivlede mor.

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

26. marts 2024 | Sovevaner | 2 år, 6 mdr.

Svær putning - 2 år, 6 mdr.

Kære Helen, Et spørgsmål til putning. Vores dreng på 2.5 år har altid...

25. marts 2024 | Opdragelse | 2 år, 2 mdr.

2 årig dreng - fortsættelse

Kære Helen, Tusind tak for dine besvarelse. Jeg er meget lettet. De ting...

25. marts 2024 | Opdragelse | 2 år, 2 mdr.

2 årig dreng

Kære Helen, Jeg vil gerne starte med at skrive jeg er ordblind. Jeg håber...

7. marts 2024 | Renlighed | 23 mdr.

Tisse på potte

Kære Helen Først og fremmest igen tak for dit svar angående lur og...

5. marts 2024 | Opdragelse | 2 år, 1 mdr.

Vredes udbrud - 2 år, 1 mdr.

Hej Helen. Vores datter er nu 25 mdr og er en glad pige med et stort...

Annonce

Viden om børn:

Ammestillinger

Prøv dig frem med forskellige ammestillinger. Du kommer til at bruge mange timer på at amme og derfor er det vigtigt, at du gør dig det så behageligt som muligt.

Det er godt, hvis du kan hvile dig samtidig med at du ammer barnet og det er vigtigt, at du slapper af og ikke spænder i kroppen, hvis mælken skal løbe frit.

Sørg for god støtte til ryg og arme, når du sidder op, så du ikke får spændinger i skuldrene. Sid i en god stol, brug evt. puder i forskellige...

Læs mere i Babylex

Bug Buster

Bug Buster er en metode til at fjerne hovedlus. Joanna Ibarra fra den velgørende organisation Community Hygiene Concern i London har udviklet denne metode og princippet i i Bug Busting er, at du i en og samme arbejdsgang får tjekket for hovedlus og også får fjernet lusene.

Metoden bygger på viden om lusenes adfærd og udvikling og på benyttelse af tættekam, almindelig shampoo og hårbalsam. Behandling med insekticider er således overflødig.

Du kan købe "Bug Buster"...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om amning og flaske, hjæper dig med at få et mæt og tilfreds barn.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen,

Tusind tak for dit sidste svar. Jeg viste min mand mit brev, som du foreslog, og han blev helt ked af det da han så det. Det satte en masse samtaler i gang herhjemme, og det hele går meget bedre nu. Vi har delt tingene mere op, så det ikke kun er mig der tager mig af hus + børn, men han også begynder at komme mere på banen. Det er rigtig rart.

Du skal bare have så meget tak. Både for en super brevkasse, men også for dine små puf. :)

Kærlig hilsen
Christine, mor til to