Brev:
Vredesudbrud - 2 år, 3 mdr.
17. december 2019
Alder:
2 år, 3 mdr.
Vredesudbrud - 2 år, 3 mdr.
Hej Helen
Nu skriver jeg igen, i håb om du kan hjælpe os igen.
Vi har som tidlgere nævnt en meget viljefast pige. Hun har fuldstændig hendes egen mening og hendes egen vej hun vil gå. Hun får de vildeste raseriudbrud, hvis hun ikke får hendes vilje. Det er så voldsomt at hun ryster over hele kroppen og bliver aggressiv. Når hun først er kommet så langt, at hun ender i disse udbrud, så er det meget svært at få hendes ud af dem igen. hvis vi nærmer os for at trøste hende, så slår og sparker hun, og hun skriger endnu højere. (kan til tider også være en smule selvskadende) Hvis vi lader hende være, falder hun en smule ned, men hun kan græde i meget lang tid, og kan ikke lide at lade hende være selv, med den vrede og ked af det hed, som hun har. Jeg synes det efterhånden er blevet så slemt, at jeg kan mærke jeg får hjertebanken, hvis jeg kan mærke der er optræk til et udbrud.
Vi sørger for faste rutiner, så der ikke er noget der kommer bag på hende, men det kan være af de mindste ting, hun får udbrud af. ( Jeg skræller en banan forkert, jeg tager hendes tusch, hvis hun tegner på væggen etc.) Jeg er begyndt at få følelsen af jeg er en fiasko, og det går mig virkelig på, at jeg ikke kan håndtere det. Jeg bliver bange for om der er noget galt med os, eller med hende.
Det er garanteret helt normalt, men det er meget uvant for os, for med storebror stod vi ikke i denne situation, og han er helt anderledes end hende. Og selvfølgelig er jeg godt klar over børn er forskellige, men jeg er virkelig i vildrede. HJÆLP !!!
Hilsen
Den fortvivlede mor.