Bliver meget ked af det når hun får nej

11. juni 2019

Kategori:
Alder:
11 mdr.

Bliver meget ked af det når hun får nej

Kære Helen.

Vi har pt. 2 ting som fylder meget i vores hverdag, og som vi gerne vil have din hjælp til:-)

Vores datter på 11 måneder "taler" utrolig meget og over alt hvor vi kommer elsker folk hende fordi hun storsmiler, taler og vinker til dem, og det er også virkelig dejligt at hun er meget social, da vi også selv er det, men den seneste tid er hun begyndt at være meget højrystet og især hvis hun ikke lige får sin vilje eller folk ser hende og svarer igen. Skal vi blot ignorere det eller hvordan skal vi håndtere det? Hun er meget nysgerrig og vil derfor gerne være med i meget og undersøge meget.

Vi forsøger ikke at sige "nej", men i stedet sige, hvad vi vil have hende til, ...

Annonce

... men det kan jo ikke undgåes at sige nej, og så bliver hun meget ulykkelig når hun får "nej"et. Vi er meget opmærksomme på, at vi tror at det er vigtigt netop nu at sætte ind overfor de ting vi ikke vil have at hun skal gøre og de ting vi gerne vil have at hun skal gøre, så vi ikke gør hende en bjørnetjeneste.

For eksempel kommer hun tit til at rive i fars brysthår og vi forsøger at forklare at hun skal ae.

For eksempel hev hun i en ledning da vi var på ferie (gør hun ikke hjemme) og blev meget ulykkelig da der blev sagt nej.

Generelt hvis hun ikke får sin vilje lige nu og her, så bliver stemmelejet med højt meget hurtigt.

Glæder os til at høre fra dig

Venlig hilsen
Sille

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Putning - 11 mdr.

Hej Helen, Jeg skriver igen, fordi min søn snart bliver 1 år gammel og skal...

1 år, mad og sove egen seng

Hej Helen, Lige lidt info om vores dreng. Han er en etårig, lattermild,...

19. april 2024 | Opdragelse | 12 mdr.

Temperament 12 mdr.

Kære Helen Vores søn på lidt over 1 år er gennem den sidste måned blevet...

Dårlig søvn og stop af amning

Hej Helen. Nu har jeg endelig fået taget mig mod og tiden til at skirve til...

Aftensmad og natteroderi

Kære Helen. Tak for dine tidligere råd og vejledning. Jeg kunne godt bruge...

Annonce

Viden om børn:

Mælkedranker

Nogle børn drikker så meget mælk, at det tager pladsen op for den egentlige mad. Disse børn kalder man for mælkedrankere.

De første 6 måneder vil det lille barn naturligt leve af mælk, men i takt med at barnet bliver ældre, begynder at spise mere og mere rigtig mad, så er det vigtigt, at mængden af mælk skrues gradvist ned. Hvis barnet gennem for lang tid lever mest af mælk, vil barnet kunne komme til at mangle vigtige næringstoffer - som naturligt indtages via en almindelig sund...

Læs mere i Babylex

Seng

Mange babyer har ikke brug for tremmeseng i begyndelsen, da sengen vil være for stor og dermed for utryg for barnet. I begyndelsen kan man derfor stille liften i tremmesengen, hvis man ønsker at barnet skal sove i sengen der.

Et barn vil ofte kunne bruge tremmesengen til det er ca 2.5-3 år gammelt og det er vigtigt at vælge en god seng. Her er lidt overvejelser og gode råd:

- Vælg en seng, som måler ca 110 cm x 55 cm. Den størrelse passer til de fleste børn indtil...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog til far - vær far med tillid, nærvær og respekt.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen

Tusinde tak for dit fantastiske svar til vores lille familie sidst. Det hjalp virkelig på natten at give ham en fast rytme i dagstimerne.

Tak fra Hannibals mor