Svært ved at læse vores dreng

17. maj 2019

Kategori:
Alder:
15 mdr.

Svært ved at læse vores dreng

Hej Helen

Tak for din gode brevkasse:)

Det var dejligt beroligende at du skrev at alle børn i den alder 15 mdr er hysteriske fordi se skal finde sem selv.
Vi har bare så mange kampe med vores lille dreng og det gør mig ked af det at jeg ikke føler vi kan læse ham.

For det første får han meget negativ energi i vuggestuen fordi han hiver de andre børn i håret konstant og bliver sat på plads af de voksne de siger de næsten til os hver dag vi henter. Her hjemme er der også mange ting han ikke må Fx tage bøgerne ud af reolen, slå på fjernsynet eller hive i gardinerne .

Hver gang vi siger nej og fjerner ham kaster han sig ned og skriger bliver hysterisk.
Jeg er ked af alt den negative energi han får ved ...

Annonce

... at han hiver andre børn i håret og er bange for om han bliver gjort til syndebuk og dermed bliver stemplet?

Her hjemme prøver vi ikke at have mange ting stående som han ikke må rører ved netop for at han ikke skal irettesættes.

Det er også som om han ikke kan finde sig selv, han kan slet ikke lege selv herhjemme jeg kan ikke lave mad fordi han kræver min opmærksomhed hele tiden, græder vil op mm - har tænkt på om han må ikke trives nok i vuggestuen eller går jan bare en hård tid igennem?

Når han bliver så hysterisk kommer jeg til at sætte ham på plads surt og det får jeg det så dårligt over efter for han er jo stadig en lille dreng, men hvordan lærer man han bedst hvad der er rigtigt og forkert?

Hilsen

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Lange putninger - 15 måneder

Hej Helen Jeg skriver til dig, fordi vi har kæmpet med aftenuro og lange...

1 år, mad og sove egen seng

Hej Helen, Lige lidt info om vores dreng. Han er en etårig, lattermild,...

19. april 2024 | Opdragelse | 12 mdr.

Temperament 12 mdr.

Kære Helen Vores søn på lidt over 1 år er gennem den sidste måned blevet...

30. marts 2024 | Amning | 14 mdr.

Ammestop nu

Kære Helen Jeg har en datter på knap 14 måneder, som stadig er meget...

9. marts 2024 | Sovevaner | 17 mdr.

Sove i egen seng - 17 mdr.

Hej Helen, Tak for dit svar til min forrige besked angående vores søn som...

Annonce

Viden om børn:

Mekonium - den første afføring

Mekonium er betegnelsen for den første afføring, som spædbarnet har. Afføringen er sort og klæbrig og ser ud som tjære.

Det, der kommer ud, er det fostervand, som barnet har drukket, da det lå inde i maven. Det indeholder blandt andet hår og afstødte hudceller. Fostervand, hår og hudceller samler sig i tarmen og bliver udskilt som mekonium, når barnet bliver født. Nogle gange udskiller barnet mekonium forbindelse med fødslen, hvilket er med til at give grønt fostervand.

Læs mere i Babylex

Mellemmåltider børn

Børn har brug for at få 3-4 mellemmåltider i løbet af dagen. Børn over 1 år bevæger sig ofte meget og mellemmåltiderne sikrer deres energibehov. Derfor skal mellemmåltider også være sunde.

Mellemmåltiderne vil ofte ligge formiddag, eftermiddag, før aftensmaden og som godnatmåltid.

Mellemmåltider kan være:
- Grovbolle f.eks. havregrynsboller, eller grovbrød med lidt frugt
- Rugbrødssnitter med smør, ost, frugt
- Frisk frugt, råkost,...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om amning og flaske, hjæper dig med at få et mæt og tilfreds barn.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Vi vil bare sige dig tusinde tak!! Det er uvurderligt, at du findes og giver så mange gode råd! Men det bedste er, at du er så anerkendende i dine svar om alverdens små og store problemer hjemme i de små familier. Det er en rigtig rar følelse, at man ikke behøver holde sig tilbage, når man skriver til dig, fordi du aldrig dømmer i dine svar. Så tusinde tak for en fantastisk brevkasse!

Hilsen drengens forældre