Når en 2 årig slår ud?

3. januar 2019

Kategori:
Alder:
2 år

Når en 2 årig slår ud?

Kære Helen

Hvordan forholder vi os når vores datter på 24 måneder slår ud og slår os? Hvis hun f.eks. får et nej slår hun ud, og det virker som om hun bevist går efter at slå vores briller af, eller slå os i ansigtet.

Hun slår også ud efter hunden - også i situationer hvor det ikke er hunden der kommer til hende, men hvor hun bare løber hen mod den og slår ud, f.eks. hvis hun har fået en kiks og ikke vil have at hunden tager kiksen (hvilket hunden aldrig har gjort, selvom hun vifter kiksen om næsen for hende). Hun siger "nej!" imens hun ...

Annonce

... slår, og ser vred ud.

Indtil nu har vi taget hende med ud i baggangen, og sagt til hende at "jeg vil ikke have at du slår" og som oftest griner hun ad os, eller bliver helt hysterisk og står og kaster sig op af døren indtil hun kommer ind i køkkenet igen. Vi kan ikke sidde med hende, og hvis vi holder hende slår hun bare mere.

Hun kan jo ikke tale, så jeg aner ikke hvad jeg skal spørge hende om eller sige, og da slet ikke hvordan jeg skal tolke et svar fra hende.

Hvordan forholder vi os når hun bruger sin krop til at sige fra med?

Hilsen

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

16. april 2024 | Diverse | 2 år, 2 mdr.

Måltider og putning

Kære Helen, Tak for nogle rigtig gode råd sidste gang:) Min søn, når han...

11. april 2024 | Udvikling | 2 år, 2 mdr.

Toårig dreng og sproglig støtte

Kære Helen, Tak for din sidste svar. Jeg har nogle spørgsmål igen angående...

5. april 2024 | Bedsteforældre | 2 år

Overnatte hos bedsteforældre

Kære Helen Ja - som overskriften lyder, så går mit spørgsmål på, hvor gamle...

5. april 2024 | Udvikling | 2 år, 2 mdr.

Jeg har en dreng på to år

Kære Helen. Tak for din mail og tak for de rigtig gode råd sidste gang, hvor...

2. april 2024 | Udvikling | 2 år, 2 mdr.

Basker med armene

Hej Helen Er nød til at udtrykke en bekymring, som er kommet på det sidste....

Annonce

Viden om børn:

Sove inde

Når barnet sover inde, så er det sikreste at sove i egen seng, men i samme rum som forældrene - i hvert fald, når der er tale om et spædbarn. Det nedsætter risikoen for vuggedød.

Vælger du at sove sammen med dit barn, skal dit barn have ligeså meget plads, som hvis det sov i egen seng. Det skal have sin egen dyne og skal sove på en fast madras uden løse lagner, tæpper eller lignende.

Temperaturen skal være mellem 18-20 grader og barnet skal iklædes tøj, der passer...

Læs mere i Babylex

Citrusfrugter

Hvis man har allergi overfor græspollen, så kan man nogle gange reagere på citrusfrugter som appelsiner og klementiner. Reaktionen vil ofte være kløe og hævelse af læber, mund og svælg. Og det bedste man kan gøre er ikke at spise de citrusfrugter, som man reagerer på.

Nogle børn vil også reagere med rødt udslæt om munden, når de spiser citrusfrugter. Det skyldes normalt frugtsyren, som generer barnets lidt sarte hud og handler således ikke om at barnet ikke tåler...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

... mange tak for dit sidste svar vedrørende vores problemer med skemaden. Vi er kommet godt videre, bl.a også inspireret af dit dejligt detaljerede svar, og Ingrid spiser nu som bliver hun betalt for det.

Kh Karen (og Ingrid)