Brev:
Meget mor-glad 2årig
9. december 2018
Alder:
2 år
Meget mor-glad 2årig
Hej Helen,
Min store dreng på 2 år er inde i en periode hvor han er utrolig mor-glad. Det er sådan set ikke et decideret problem, men det kan til tider være en stresset situation både for mor og specielt for far.
Vi har situationer hvor vores dreng giver sig til at skrige og græde helt vildt hvis far henter ham om morgenen når han vågner.
Vi har nogle ting der selvfølgelig spiller ind. Der er bliver lavet om i vuggestuen og de er blevet organiseret på en ny måde der gør han ikke er i samme lokale og med flere børn end før.
Derudover er lillebror så småt ved at lære at kravle (møffe).
Vi er klar over at vores søn står i en sårbar periode og derfor har vi ikke gjort en masse for at tage mor mere væk end jeg jo naturligt allerede er med en lille ved siden af.
Sideløbende er vi, som du ved, ved at gå over til flaske med den mindste - det hjælper selvsagt så far kan tage mere over med ham.
Vores spørgsmål er hvad vi skal gøre?
Skal vi lade vores søn være mor-glad eller skal far mere aktivt ind i kampen? Og kan vi hjælpe det på vej?
Vi har forsøgt at lade far gøre nogle af de sjove ting for at bløde lidt op, men det er svært at organiserer hele familien omkring at far skal lave det sjove. Det virker heller ikke hver gang.
Han siger ofte "min mor" når hans far er i nærheden, han vil trøstes af mig, spise med mig, bade med mig, skiftes og puttes af mig.
Det er selvfølgelig dejligt med så stor en kærlighedserklæring, men vi har begge brug for far kan hjælpe til.
Med venlig hilsen
Kris