Meget mor-glad 2årig

9. december 2018

Kategori:
Alder:
2 år

Meget mor-glad 2årig

Hej Helen,

Min store dreng på 2 år er inde i en periode hvor han er utrolig mor-glad. Det er sådan set ikke et decideret problem, men det kan til tider være en stresset situation både for mor og specielt for far.

Vi har situationer hvor vores dreng giver sig til at skrige og græde helt vildt hvis far henter ham om morgenen når han vågner.

Vi har nogle ting der selvfølgelig spiller ind. Der er bliver lavet om i vuggestuen og de er blevet organiseret på en ny måde der gør han ikke er i samme lokale og med flere børn end før.
Derudover er lillebror så småt ved at lære at kravle (møffe).

Vi er klar over at vores søn står i en sårbar periode og derfor har vi ikke gjort en masse for at tage mor mere væk end jeg jo naturligt allerede er med en ...

Annonce

... lille ved siden af.

Sideløbende er vi, som du ved, ved at gå over til flaske med den mindste - det hjælper selvsagt så far kan tage mere over med ham.

Vores spørgsmål er hvad vi skal gøre?
Skal vi lade vores søn være mor-glad eller skal far mere aktivt ind i kampen? Og kan vi hjælpe det på vej?

Vi har forsøgt at lade far gøre nogle af de sjove ting for at bløde lidt op, men det er svært at organiserer hele familien omkring at far skal lave det sjove. Det virker heller ikke hver gang.

Han siger ofte "min mor" når hans far er i nærheden, han vil trøstes af mig, spise med mig, bade med mig, skiftes og puttes af mig.
Det er selvfølgelig dejligt med så stor en kærlighedserklæring, men vi har begge brug for far kan hjælpe til.

Med venlig hilsen
Kris

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

16. april 2024 | Diverse | 2 år, 2 mdr.

Måltider og putning

Kære Helen, Tak for nogle rigtig gode råd sidste gang:) Min søn, når han...

11. april 2024 | Udvikling | 2 år, 2 mdr.

Toårig dreng og sproglig støtte

Kære Helen, Tak for din sidste svar. Jeg har nogle spørgsmål igen angående...

5. april 2024 | Bedsteforældre | 2 år

Overnatte hos bedsteforældre

Kære Helen Ja - som overskriften lyder, så går mit spørgsmål på, hvor gamle...

5. april 2024 | Udvikling | 2 år, 2 mdr.

Jeg har en dreng på to år

Kære Helen. Tak for din mail og tak for de rigtig gode råd sidste gang, hvor...

2. april 2024 | Udvikling | 2 år, 2 mdr.

Basker med armene

Hej Helen Er nød til at udtrykke en bekymring, som er kommet på det sidste....

Annonce

Viden om børn:

Ufrivillig natlig vandladning

Når børn tisser i sengen om natten, så kalder man det ufrivillig natlig vandladning, sengevædning eller Enuresis. Og der kan være flere årsager til at børn tisser i sengen om natten.

1. Arvelighed. Hvis mor og/eller far har tisset i sengen om natten, så er sandsynligheden for at barnet kommer til det større.

2. Hormoner. Det antidiuretiske hormon (ADH) udskilles fra hjernen om natten og skal nedsætte urinproduktionen om natten. Men nogle børn er lidt længere tid...

Læs mere i Babylex

Slik

Vær altid opmærksom på hvad I selv spiser. Barnet lærer af at se på jer og det I gør. Jeres vaner omkring slik, vil således smitte af på jeres barn.

Nogle tilbyder kun slik til festlige lejligheder, andre har en fast ugentlig slikdag. Der er ingen grund til at tilbyde jeres barn slik hver dag.

Babyer har heller ikke behov for slik og interesserer sig måske ligeså gerne for et sundere alternativ, som en brødskorpe eller et dejligt frisk bær.

Ifølge...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om gråd og trøst, som er en guldgrube af information til desperate forældre.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen

Tak for dit gode svar sidst, som virkelig hjalp mig videre. Vi har valgt at beholde putteflasken lidt endnu :-)

Agnes mor