Brev:
Blomsten og bien
23. september 2018
Alder:
7 år, 9 mdr.
Blomsten og bien
Kære Helen
Kort spørgsmål: Hvor meget bør to drenge på 5 og 7,9 år vide om, hvordan børn bliver til og hvilken betegnelse er den rigtige at bruge til børnene?
Vi har selvfølgelig svaret børnene når de har spurgt spørgsmål i den retning - men vi har bare svaret på det som de har spurgt om- ikke rigtig fortalt yderligere. Men vi tænker at vores ældste nok snart skal høre mere fra os om hvordan børn bliver til. Han har faktisk ikke spurgt særlig meget - han har bare spurgt hvor babyer kommer ud henne og der har vi svaret "oftest ud af tissekonen men nogen gange vil babyer ikke ud den vej så kommer de ud af maven". Men han har ikke rigtig spurgt mere. Min mand vil gerne at han hører det fra os før han hører det i skolen.
Forresten havde han set i ramasjang engang hvor de ret explicit fortalte at tissemanden kommer ind i tissekonen og så kan en dame blive gravid- så det har han ihvertfald hørt.
Tak for svaret :-)
Mor