Blomsten og bien

23. september 2018

Kategori:
Alder:
7 år, 9 mdr.

Blomsten og bien

Kære Helen

Kort spørgsmål: Hvor meget bør to drenge på 5 og 7,9 år vide om, hvordan børn bliver til og hvilken betegnelse er den rigtige at bruge til børnene?

Vi har selvfølgelig svaret børnene når de har spurgt spørgsmål i den retning - men vi har bare svaret på det som de har spurgt om- ikke rigtig fortalt yderligere. Men vi tænker at vores ældste nok snart skal høre mere fra os om hvordan børn bliver til. Han har faktisk ikke spurgt særlig meget - han har ...

Annonce

... bare spurgt hvor babyer kommer ud henne og der har vi svaret "oftest ud af tissekonen men nogen gange vil babyer ikke ud den vej så kommer de ud af maven". Men han har ikke rigtig spurgt mere. Min mand vil gerne at han hører det fra os før han hører det i skolen.

Forresten havde han set i ramasjang engang hvor de ret explicit fortalte at tissemanden kommer ind i tissekonen og så kan en dame blive gravid- så det har han ihvertfald hørt.

Tak for svaret :-)

Mor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

15. februar 2024 | Sovevaner | 8 år, 7 mdr.

8-årig kommer ind til mor og far om natten

Kære Helen. Jeg skriver da mig og min mand ønsker at få dobbeltsengen...

8. januar 2024 | Opdragelse | 6 år, 8 mdr.

Dårlig opførsel og drillerier

Hej Helen. Tak for dine tidligere gode svar til storebror der i dag er 15...

21. november 2023 | Udvikling | 7 år, 4 mdr.

Dreng på 7 år, social udvikling

Kære Helen, Vi er forældre til en dejlig dreng på snart 7 et halvt år. Han...

5. oktober 2023 | Opdragelse | 7 år, 4 mdr.

7årig dreng

Hej Helen, Jeg har så mange ting jeg er usikker på, og ved ikke hvor jeg...

Annonce

Viden om børn:

Efterfødselsreaktion

Både mænd og kvinder kan få en efterfødselsreaktion - i Danmark rammes ca. 10-15% af nybagte mødre af en fødselsdepression, og ca. 7% af mændene får en depression i forbindelse med at blive far. Faktisk mener man at tallet for fædre kan være betydeligt højere, måske endda højere end antallet af kvinder der rammes.

Nogle af symptomerne kan være ens for både mænd og kvinder - begge køn kan f.eks. føle skyld, selvbebrejdelse, håbløshed og en følelse af ikke at være en god nok...

Læs mere i Babylex

Svangerskabsforgiftning

Svangerskabsforgiftning kaldes også for Preeklampsi og eklampsi. Man ved ikke præcist, hvorfor svangerskabsforgiftning opstår.

Sygdommen medfører at væskemængden i kroppen forøges, at der udskilles protein med urinen og at blodtrykket stiger. Det kan være lette symptomer, som opdages ved en rutinekontrol hos egen læge eller ved jordemoder, men der kan også være svære tilfælde, hvor kvinden oplever hovedpine, flimren for øjnene, overfølsomhed for lys, kvalme, opkastninger og...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og søvn som er sprængfyldt med praktiske råd om hvordan du får dit barn til at sove.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Først og fremmest tusind tak for denne form for brevkasse - den er helt fantastisk for en 1. gangs mor som mig, som altid er bekymret for om jeg nu gør tingene godt nok:-) Så et tak herfra.

Helle, mor til dreng på 1 år