Brev:
Bliver nemt frustreret/vred
3. juli 2018
Alder:
23 mdr.
Bliver nemt frustreret/vred
Hej Helen :-)
Tak for svar på det sidste brev ang søvn til lillesøster, vi arbejder fortsat på sagen, og det går stille og roligt den rigtige vej føler jeg :-)
Har lige en anden ting, som jeg gerne vil høre dit syn på.
Min søn på lige knap 2 år, er så skøn, glad og omsorgsfuld. Men ud over det, så har han et virkelig iltert temperament, som jeg har lidt svært ved at finde ud af hvordan jeg skal takle.
Det er de mindste ting der kan tænde ham af, som f.eks. Bleskift, 8/10 gange ender det simpelthen med at blive sådan en træls stund, fordi han spænder i hele kroppen, sparker, niver og rykker mig i håret hvis han kan komme afsted med det. Syntes jeg forsøger at gøre det hyggeligt med kram, sang og snak, men det virker sjældent :-/
Derudover blive han selvfølgelig frustreret/sur/ked af det, hvis der er noget han ikke må, vi siger nej, eller hvis han har været slem ved lillesøster, og vi så fortæller at det ikke er i orden, sommetider også når jeg går efter at have afleveret i vuggestuen.
Og jeg tænker at det jo egentlig er helt normale følelser at blive ked/vred/frustreret, MEN han gør det i sådan en grad, at han banker sit hoved ind i nærmeste væg/skab/gulv, ikke hver gang, men ofte.
I starten gjorde han det oftest i sengen om natten, det problem er nu løst ved at han er flyttet ud af tremmesengen og over i juniorseng.
Det gør mig virkelig inderligt ked af det at han har det sådan, og jeg kan ikke lade være med at tænke om det er fordi at min mand og jeg gør noget galt?
I starten hvor han gjorde det, blev jeg ærlig talt chokeret hver gang, og endte derfor med at blive lidt bestemt i min tone, “skældte ud”, og sagde at det måtte han ikke.. det gav ingen effekt, og jeg kan også godt se at det ikke er hensigtsmæssigt.
Jeg forsøger nu at bevare roen, snakke roligt, og prøver at sætte mig ned til ham og sige at det da også var træls, og tilbyde ham en krammer og kys osv.
Men jeg syntes bare stadig at han får de her “udbrud” ret ofte, næsten dagligt vil jeg sige.
Hvad pokker kan jeg gøre for at hjælpe min lille skat i de svære situationer? Og har du et bud på hvorfor han reagere så kraftigt?
Håber at du endnu engang kan hjælpe os. Vi er så glade for medlemskabet her, der er altid hjælp og brugbare råd at hente, så tusind tak for det :-)