Bliver nemt frustreret/vred

3. juli 2018

Kategori:
Alder:
23 mdr.

Bliver nemt frustreret/vred

Hej Helen :-)

Tak for svar på det sidste brev ang søvn til lillesøster, vi arbejder fortsat på sagen, og det går stille og roligt den rigtige vej føler jeg :-)

Har lige en anden ting, som jeg gerne vil høre dit syn på.
Min søn på lige knap 2 år, er så skøn, glad og omsorgsfuld. Men ud over det, så har han et virkelig iltert temperament, som jeg har lidt svært ved at finde ud af hvordan jeg skal takle.

Det er de mindste ting der kan tænde ham af, som f.eks. Bleskift, 8/10 gange ender det simpelthen med at blive sådan en træls stund, fordi han spænder i hele kroppen, sparker, niver og rykker mig i håret hvis han kan komme afsted med det. Syntes jeg forsøger at gøre det hyggeligt med kram, sang og snak, men det virker sjældent :-/

Derudover blive han selvfølgelig frustreret/sur/ked af det, hvis der er noget han ikke må, vi siger nej, eller hvis han har været slem ved lillesøster, og vi så fortæller at det ikke er i orden, sommetider også når jeg går efter at have afleveret i vuggestuen.

Og jeg tænker at det jo egentlig er helt normale følelser at blive ked/vred/frustreret, MEN han gør det i sådan en grad, at han banker ...

Annonce

... sit hoved ind i nærmeste væg/skab/gulv, ikke hver gang, men ofte.

I starten gjorde han det oftest i sengen om natten, det problem er nu løst ved at han er flyttet ud af tremmesengen og over i juniorseng.

Det gør mig virkelig inderligt ked af det at han har det sådan, og jeg kan ikke lade være med at tænke om det er fordi at min mand og jeg gør noget galt?

I starten hvor han gjorde det, blev jeg ærlig talt chokeret hver gang, og endte derfor med at blive lidt bestemt i min tone, “skældte ud”, og sagde at det måtte han ikke.. det gav ingen effekt, og jeg kan også godt se at det ikke er hensigtsmæssigt.

Jeg forsøger nu at bevare roen, snakke roligt, og prøver at sætte mig ned til ham og sige at det da også var træls, og tilbyde ham en krammer og kys osv.

Men jeg syntes bare stadig at han får de her “udbrud” ret ofte, næsten dagligt vil jeg sige.

Hvad pokker kan jeg gøre for at hjælpe min lille skat i de svære situationer? Og har du et bud på hvorfor han reagere så kraftigt?

Håber at du endnu engang kan hjælpe os. Vi er så glade for medlemskabet her, der er altid hjælp og brugbare råd at hente, så tusind tak for det :-)

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

25. marts 2024 | Opdragelse | 2 år, 2 mdr.

2 årig dreng - fortsættelse

Kære Helen, Tusind tak for dine besvarelse. Jeg er meget lettet. De ting...

25. marts 2024 | Opdragelse | 2 år, 2 mdr.

2 årig dreng

Kære Helen, Jeg vil gerne starte med at skrive jeg er ordblind. Jeg håber...

7. marts 2024 | Renlighed | 23 mdr.

Tisse på potte

Kære Helen Først og fremmest igen tak for dit svar angående lur og...

5. marts 2024 | Opdragelse | 2 år, 1 mdr.

Vredes udbrud - 2 år, 1 mdr.

Hej Helen. Vores datter er nu 25 mdr og er en glad pige med et stort...

5. februar 2024 | Sovevaner | 22 mdr.

Rutiner og weekend, del 2 - Lur

Kære Helen Tak for dit svar på mit forrige brev. Det er rigtig godt at...

Annonce

Viden om børn:

Kogt-vands-klude

Kogt vands klude er et gammelt husmoderråd til røde barnenumser.

Princippet er at man tager noget blødt bomuldsstof f.eks. stof fra et gammelt forvasket lagen og klipper nogle firkantede stykker, som passer til at lægge på barnets numse.

Stofstykkerne koges, afkøles og vrides og lægges på og mellem barnets baller, der hvor barnets hud synlig er generet af syren fra afføring og urin. Du kan gemme de kogte klude i en lille bøtte med lidt kogt vand, som du har stående...

Læs mere i Babylex

Bleudslæt

Bleudslæt ses som rødme på numsen. Det kan være små røde pletter, men det kan også være store røde skjolder på huden. Der kan gå hul og komme sår, hvis det er rigtig slemt.

Bleudslæt opstår ofte, hvis barnet har haft en ble på for længe, der har været for våd af tis eller afføring. Det er syren i urin og afføring, der så ødelægge barnets hud. Børn kan også blive røde i numsen i forbindelse med diarré, hvor man måske ikke når at opdage at barnet har noget i bleen og derfor ikke...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og opdragelse, som giver dig praktiske råd til alt det, der er så svært.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tak for en fantastisk brevkasse og nogle fantastiske og velskrevne bøger. Begge dele har ofte hjulpet os siden vi blev forældre for ca. 1½ år siden!

Tak fra familien i København.