Brev:
Lidt hyper dreng på 4 år
22. april 2018
Alder:
4 år
Lidt hyper dreng på 4 år
Hej Helen,
Tak for dit fine svar sidst.. det gav lidt ro men nu har jeg et ligende spørgsmål igen :)
Min søn er virkeligt omsorgsfuld og elsker at hjælpe til herhjemme, han hjælper gerne med at lave mad, rydde op osv.
Han elsker at lege, men det er lege som at hoppe ned fra noget højt eller at man løber efter ham eller at cykle rigtigt hurtig.. Da han var 2,5 år gammel, synes de i vuggestue at han var lidt ukoncentreret og at han ikke ville høre efter. Da han så startede i børnehave blev han vurderet som “flyvsk” og nu hvor han er 4 år siger de i børnehave at han er en dreng som har lidt svært med at sidde stille. Pædagogen som er min søns siger at, de nu har fået en special stol han kan sidde på, så han bliver sidderne indtil alle har spist. Men ellers vil det være en god ide at giv ham lidt massage, det skulle giv ham mere ro! Ellers så synes pædagogen at, han er som alle andre 4 årige drenge.
Min bekymring er at han også har lidt svært med at sidde stille imens vi spiser herhjemme, men også bare at forstå det der bliver sagt. Et par eksempler: hvis vi læser en bog om aften så vil han fortælle hvad der sker, han skal hele tiden fortælle og vil ikke lad mig læse imens han hører efter! Hvis jeg beder ham om at vente med at fortælle til jeg er færdig, så begynder han at synge eller snak om noget andet!
I dag da vi var i parken, var der nogle piger fra hans børnehave der også, han begyndte at løbe så de fanger ham, men han vil ikke løbe efter dem og fange tilbage. Pigerne endte med og ikke vil lege mere og så blev han ked af det, men han hører ikke efter når de siger at han også skal løbe efter dem. Når jeg siger at han er en stor dreng nu og skal være mere rolig, siger han at han er en baby!
Hvis vi er i en butik så skal han røre ved alt, han er meget nysgerrigt
Og har været siden han kunne gå!
Hvordan skal jeg forklare ham at han skal hører hvad der bliver sagt og være mere stille og rolig?
Jeg er allerede bange for om han kan finde ud af spillereglerne når han starter i 0 klasse!!
Med venlig hilsen
den bekymrede mor