Brev:
At blive storebror - 3 år
16. april 2018
Alder:
3 år
At blive storebror - 3 år
Hej Helen.
Vi har jo som sagt fået lillesøster som er 5 uger i dag og storebror er lige fyldt 3 år. Jeg er alene med begge børnene fra 5 morgen til kl. 17 om aften. Storebror er så i børnehave fra kl. 9 til 14. Han er rigtig sød ved sin lillesøster og virker glad for hende men han er begyndt at kræve min opmærksomhed endnu mere. Og det havde jeg helt forventet og gør meget ud af at bruge så meget tid som muligt med ham og lægge vægt på at han er en god storebror osv så han ikke føler sig overset. Jeg henter ham også tidligt fra børnehave fordi jeg har det dårligt med han skal være afsted så længe. Men er kommet i tvivl om det er bedre at lade ham blive til kl. 15 da han ofte er ked af jeg ikke kan give ham fuld opmærksomhed derhjemme.
Men han vil kun lege med mor, han er ikke så god til at lege selv og spørger tit "hvorfor skal du vugge lillesøster" "hvorfor sover hun ikke" - for hun har rigtig mange opvågninger så jeg bruger meget tid på at enten vugge hende i slyngevuggen eller på armen så jeg har sjældent meget mere end 5-10 min af gangen til at lege med ham fordi hun simpelthen har så mange opvågninger og/eller skal ammes i søvn. Skal jeg begynde at se om man kan opfordre storebror til at lege mere selv? Eller har du andre gode råd? Har simpelthen så dårlig samvittighed over for ham men alternativet er at lillesøster græder rigtig meget.
Et tillægsspørgsmål er, at vi i dag har været til 5 ugers undersøgelse med lillesøster som viser, at hun har taget 700g på og vejer nu 4800g på 5 uger dvs. 140g om ugen. Er det nok? Jeg tænker bare om hendes dårlige søvn måske kan skyldes sult? Jeg har lige prøvet at malke ud for første gang og kunne kun malke 30-40 ml ud på 20 min fra begge bryster.
Med venlig hilsen
Sao