Den snakkende storebror

11. april 2018

Kategori:
Alder:
3 år, 6 mdr.

Den snakkende storebror

Hej Helen.

Vi har en dreng på 4 år, som har været storebror i et halvt år. Han er vildt glad for sin lillesøster og er aldrig sur eller lignende på hende. Han har dog haft svært ved at mor også skulle rette opmærksomhed mod lillesøster. Men det tænker jeg er helt normalt og måske også et sundhedstegn.

Dog er han virkelig begyndt at snakke Meget. Ikke fordi der er noget galt i det overhovedet. Men det er konstant, og jeg mærke jeg ikke hele tiden kan svare ordentligt tilbage, fordi det er så overvældende når en hele tiden forlanger svar og forklaringer. Hvis jeg på en ordentlig måde siger til ham, mor lige har brug for lidt ro eller mig og far skal og så ...

Annonce

... lige ha lov til at sige noget til hinanden. Så bryder hans verden samme. Samtidig skal der ikke særlig meget til at vælte hans verden. Hvis noget ikke lykkedes for ham.

Jeg er nervøs for om det er pga der er kommet et barn mere, at han ikke føler sig lige så meget værd mere, og han er nødt til at blive hørt hele tiden. Så vi ikke har fokus rettet mod lillesøster.

Hvordan skal man tackle sådan en situation? Og få lidt kampgejst tilbage til min dreng, og er det bare meget normalt en dreng på 4 år har meget på hjertet ?

Det skal ikke misforstås, jeg synes selvfølgelig det er dejligt at han er så nysgerrig og interesseret. Men det her er lige over grænsen :)

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

15. april 2024 | Udvikling | 3 år

Hjælp til vores dreng

Hej Helen, Min kæreste og jeg håber inderligt at du kan hjælpe os, som du...

28. marts 2024 | Opdragelse | 3 år, 7 mdr.

Selvværd og selvtillid

Kære Helen Jeg skriver til dig fordi jeg har en pige på 3 1/2 år, som jeg...

4. marts 2024 | Opdragelse | 3 år, 4 mdr.

3 år og udfordringer

Hej Helen. Jeg har en dejlig datter på 3 år og 4 måneder. Hun begyndte i...

12. februar 2024 | Renlighed | 4 år

Periodevise problemer med renlighed

Kære Helen Jeg har en dreng, der lige er fyldt 4 år. Han har været renlig...

25. januar 2024 | Renlighed | 4 år

Kan ikke mærke hun skal tisse

Hej Helen, Min datter, der er lige er blevet 4 år, har været blefri, både...

Annonce

Viden om børn:

Vugge - vugning, bevægelse

At blive vugget, vippet og bevæget er med til at stimulere det lille barns vestibulærsans, også kaldet labyrintsans. Denne sans udvikles tidligt i graviditeten, og det ufødte barn får stimuleret denne sans, når moderen bevæger sig rundt. Når den gravide mor går omkring, så bliver barnet naturligt vugget og bevæget i livmoderen.

Det indre øre består af to dele: Balanceorganet og sneglen (Cochlea). Disse to dele kaldes med en fællesbetegnelse for labyrinten. Balanceorganet består...

Læs mere i Babylex

Muslingeskaller - brystvorte

Du kan købe muslingeskaller, også kaldet ammeskaller. Disse blev introduceret i Danmark omkring år 2000 og var meget populære. Senere blev de frarådet, fordi mange fik problemer med svampeinfektion i brystet netop i forbindelse med brug af ammeskallerne.

Da skallerne bæres direkte på brystet og inde i BH´en, skulle de have en helende virkning på ømme og revnede brystvorter - men skulle altså samtidig også kunne medføre svampeinfektion. Virkningen af ammeskaller/muslingeskaller...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om amning og flaske, hjæper dig med at få et mæt og tilfreds barn.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Ja, så sætter jeg mig endelig ned og skriver et brev til dig :o)

Jeg har fulgt med i din fantastiske brevkasse fra før min datter, på snart 11 mdr, blev født og har tit kunne bruge et råd på vejen af dig, men det er som sagt først nu, at jeg får sat mig ned og skriver selv. Købte endda også din bog, selvom den (desværre) først udkom da min datter vist var ved at være en 4-5 måneder ;o) Ja, jeg betegner mig faktisk som lidt af en fan, he-he ;o)

Mange hilsner (og ja, jeg har altså også lyst til at give et knus) fra "Mor"