Skal han blive siddende ved bordet?

29. december 2017

Kategori:
Alder:
20 mdr.

Skal han blive siddende ved bordet?

Hej Helen,

Min søn på 20 måneder har altid haft en god appetit og sidder pænt ved bordet, men de sidste par måneder, har han godt nok ikke spist ret meget. Sådan er det vel op og ned. Når han er færdig, siger han tak for mad, får vasket hænder og kommer ned fra bordet. Så går han hen og leger, mens min kæreste og jeg spiser færdig og mange gange sidder og snakker lidt. Nogle gange kommer han hen og vil have mig med ned på gulvet og lege eller vil have os hen i sofaen og se fjernsyn. Han accepterer altid når vi siger: "jeg spiser lige skat, du må vente". Det fungerer for os og jeg synes det er dejligt at se, hvordan han selv leger og fordyber sig, hvad ...

Annonce

... enten han kører rundt på sin scooter eller leger med lego. Han er dog lidt på det sidste mere opmærksomhedskrævende fordi han rigtig gerne vil se fjernsyn, når han har spist, men han accepterer efter lidt tid at det skal han ikke.

Nå vores dilemma går på, at når vi en sjælden gang i mellem er ude at spise eller hos familie, som her over julen, bliver vi mødt med "skal han ikke holde bordskik?". hmm... Skal han det?

Jeg tænker at det skal han måske mere, når han bliver ældre, men vi ser ikke rigtig formålet med det, men jeg er i tvivl om, om vi gør os selv og ham en bjørnetjeneste?

Hvad tænker du om bordskik som 20 måneder?

Venligst
Vædderens mor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

9. marts 2024 | Sovevaner | 17 mdr.

Sove i egen seng - 17 mdr.

Hej Helen, Tak for dit svar til min forrige besked angående vores søn som...

7. marts 2024 | Renlighed | 23 mdr.

Tisse på potte

Kære Helen Først og fremmest igen tak for dit svar angående lur og...

5. februar 2024 | Sovevaner | 22 mdr.

Rutiner og weekend, del 2 - Lur

Kære Helen Tak for dit svar på mit forrige brev. Det er rigtig godt at...

2. februar 2024 | Kost og ernæring | 17 mdr.

Tynd mave?

Hej Helen. Vores datter på 17 måneder har ofte meget tynd afføring, og...

15. januar 2024 | Opdragelse | 21 mdr.

Rutiner og weekend

Kære Helen Tak for dit svar og gode råd angående mad og svingende appetit....

Annonce

Viden om børn:

Allergi børn

Børn fødes ikke med allergi, men alle børn kan få allergi, og det er vigtigt at forebygge allergi i hverdagen.

Allergi er ofte en arvelig sygdom, som tit knytter sig til astma, høfeber, børneeksem og fødevareallergi. Hvis forældre eller søskende har allergi eller har haft behandlingskrævende allergi, så vil risikoen for, at et nyt lille barn også får allergi være større. Men selvom I ikke har allergi i familien, vil der være 5-10% risiko for, at jeres barn udvikler allergi.

Læs mere i Babylex

NIPT, Non-Invasiv Prænatal Test

NIPT, Non-Invasiv Prænatal Test er en blodprøve, som kan være et alternativ til kvinder, der har fået tilbudt, men ikke ønsker at få foretaget moderkageprøve eller fostervandprøve.

NIPT kan tidligst tages, fra du er mindst 10 uger henne, og det skal være bekræftet af en ultralydsundersøgelse. NIPT er en blodprøvetest for kromosomafvigelse hos fosteret. I den gravides blod findes DNA fra fosteret i en blanding med den gravides DNA. Med en avanceret analyse af en blodprøve fra den...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog til far - vær far med tillid, nærvær og respekt.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen :-)

Ja der er mange spørgsmål for tiden.... rart man får gode råd og information fra dig!

Håber du har nøglen til en bedre nattesøvn for os to "gamle"... vi trænger efterhånden til en go nats søvn...

...og tak for dine tidligere svar - guld!

Mange hilsner
Sanne, mor til tvillinger