Brev:
Ipad og TV?
20. november 2017
Alder:
15 mdr.
Ipad og TV?
Kære Helen
Jeg skriver for at få din holdning til brugen af Ipad/TV. Vi har en dreng på nu 15 måneder med god sans for, hvad han vil og måske især, hvad han bestemt ikke kan gå med til. Vi har opdaget, at det hektiske aftenmåltid, hvor vi knap nok kan få os sat, før han er færdig, kan blive lidt længere og dermed mere afslappende, hvis vi sætter Cirkeline eller Ramasjang foran ham. En klar fordel er endvidere, at han spiser meget mere mad i disse situationer. Er det en usund måde at spise sammen på? Får vi lært ham nogle dårlige vaner, når han spiser aftensmad til børnetv?
Det samme gælder søndag morgen, hvor han vil op kl. 6. Igen: Er det forkert at sætte ham i smørhullet med en Ipad, når han vågner tidligt? Det giver hans trætte forældre op til 30 minutter ekstra i sengen, men han vågner vel, fordi han er veludhvilet og gerne vil op, have en ren ble og morgenmad?
Afslutningsvis skal det lige siges, at han generelt trives, spiser normalt og bliver tilbudt alle de varierede måltider, der hører sig til i løbet af en dag.
Hilsen