Vil bæres ret ofte

5. oktober 2017

Kategori:
Alder:
16 mdr.

Vil bæres ret ofte

Hej Helen

Vores søn som snart er 15 mdr, vil gerne bæres ofte. Især når jeg henter ham i vuggestuen så skal jeg bære ham fra når han ser mig og ind til garderoben her vil han ikke have at vi sætter os ned og får sko og jakke på det skal helst foregå mens jeg står op. Også skal han bæres hele vejen ud til bilen. Nogle gange snakker jeg med pædagogerne med ham på armen også er der pludselig gået 20 minutter med ham på armen også kan jeg virkelig mærke at jeg får ondt i ...

Annonce

... ryggen og armen.

Der vil selvfølgelig være dage hvor han har mere behov for det, men jeg syntes det er ret ofte.

En af pædagogerne forslå mig at stille ham ned ved lågen og evt. holde i hånd og gå ind til vuggestuen og det fungerede fint imorges. Men jeg ved så ikke om han vil gå når jeg henter ham senere. Han kaster sig generelt på gulvet og brokker sig når jeg beder ham om at gå selv.

Har du nogle råd til hvordan jeg får ham til at gå mere på sine ben?

Hilsen

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

30. marts 2024 | Amning | 14 mdr.

Ammestop nu

Kære Helen Jeg har en datter på knap 14 måneder, som stadig er meget...

9. marts 2024 | Sovevaner | 17 mdr.

Sove i egen seng - 17 mdr.

Hej Helen, Tak for dit svar til min forrige besked angående vores søn som...

15. februar 2024 | Sovevaner | 14 mdr.

Søvn 14 måneder

Hej Helen. Min dejlige søn på 14 måneder driver os til vanvid om natten....

2. februar 2024 | Kost og ernæring | 17 mdr.

Tynd mave?

Hej Helen. Vores datter på 17 måneder har ofte meget tynd afføring, og...

13. januar 2024 | Sovevaner | 15 mdr.

Tidlige morgener - 15 mdr.

Kære Helen Jeg skriver til dig fordi jeg håber du kan hjælpe et par...

Annonce

Viden om børn:

Pusleplads til baby

Der er flere tusinde gange, du skal skifte dit barn, hvis det bruger ble i ca. tre år. Sørg derfor for at indrette en god pusleplads - altså et sted hvor barnet ligger trygt og godt, og hvor du ikke får ondt i ryggen af de mange bleskift.

- Sørg for at puslepladsen passer i højden til den person, som hyppigst skifter barnet.

- Sørg for at have alt, hvad du skal bruge inden for rækkevidde. Når dit barn ligger på puslebordet, må du af sikkerhedshensyn ikke gå fra...

Læs mere i Babylex

Bedsteforældre

Det er dejligt at have bedsteforældre og for de fleste børn og børnefamilier spiller bedsteforældrene en stor rolle.

Bedsteforældre kan være ressourcepersoner, der træder til og hjælper jer i hverdagen med de praktiske opgaver. De vil ofte også gerne hjælpe med børnepasning, hvis I forældre har brug for lidt tid for jer selv.

Børn har glæde af at kende deres bedsteforældre, det er vigtigt for børn at kende deres historie og det er dejligt for dem at have...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om gråd og trøst, som er en guldgrube af information til desperate forældre.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Tusind tak for nogen rigtig gode svar! Det er rart at kunne søge råd herinde og se man ikke er den eneste i verden med problemer.

Mor til pige på 6 måneder