Brev:
Morsyge - storesøster og lillebror
22. september 2017
Alder:
13 mdr.
Morsyge - storesøster og lillebror
Kære Helen
Endelig et spørgsmål der ikke omhandler nattesøvn :-)
Lillebror kan nu falde i søvn i egen seng og helt uden at skulle op og vugges i armen indkøbet af natten (7-9-13). Det er virkelig skønt.
Vores "problem" er nu, at lillebror efter lang tid med forkølelse er blevet meget morsyg. Han vil bare aller helst sidde på min arm, når han er træt, pjevset, lige er vågnet etc.
Jeg har haft et par ugers ferie og har på den måde crementeret min status som førstevalg. Hvilket jeg selvfølgelig nyder. Men, min mand er verdens bedste far og vil jo vildt gerne hjælpe, trøste, hygge.
Problemet er, at vores datter (på 4 år) søger mig ekstra meget, nu hvor hun kan se, lillebror gøre det. Og det synes jeg, er rigtig svært at tackle.
Den store bliver rigtig ked af det, når hun skal vente. Og nogle gange løber hun (i protest) væk fra bordet, fordi jeg hjælper lillebror med maden.
Hvad Søren gør vi? Jeg vil SÅ gerne være der for dem begge to. Men far er mindst lige så god, og han fortjener slet ikke at blive sat i "skammekrogen". Fordi de hellere vil have mig. Jeg sidder tit med to grædende børn på skødet, fordi de begge vil sidde der alene. Og det er jo uholdbart for alle.
Helt instinktivt vælger jeg typisk lillebror, fordi han er mindst og derfor lader til at have størst behov. Men jeg tænker jo samtidig, at hun er så bevidst, at hun vil kunne huske fravalget?!
Jeg håber, du har ideer til, hvad vi kan gøre.
Kærlig hilsen
skattepigens mor