Morsyge - storesøster og lillebror

22. september 2017

Kategori:
Alder:
13 mdr.

Morsyge - storesøster og lillebror

Kære Helen

Endelig et spørgsmål der ikke omhandler nattesøvn :-)
Lillebror kan nu falde i søvn i egen seng og helt uden at skulle op og vugges i armen indkøbet af natten (7-9-13). Det er virkelig skønt.

Vores "problem" er nu, at lillebror efter lang tid med forkølelse er blevet meget morsyg. Han vil bare aller helst sidde på min arm, når han er træt, pjevset, lige er vågnet etc.
Jeg har haft et par ugers ferie og har på den måde crementeret min status som førstevalg. Hvilket jeg selvfølgelig nyder. Men, min mand er verdens bedste far og vil jo vildt gerne hjælpe, trøste, hygge.

Problemet er, at vores datter (på 4 år) søger mig ekstra meget, nu hvor hun kan se, lillebror gøre det. Og det synes jeg, er rigtig svært at ...

Annonce

... tackle.

Den store bliver rigtig ked af det, når hun skal vente. Og nogle gange løber hun (i protest) væk fra bordet, fordi jeg hjælper lillebror med maden.

Hvad Søren gør vi? Jeg vil SÅ gerne være der for dem begge to. Men far er mindst lige så god, og han fortjener slet ikke at blive sat i "skammekrogen". Fordi de hellere vil have mig. Jeg sidder tit med to grædende børn på skødet, fordi de begge vil sidde der alene. Og det er jo uholdbart for alle.

Helt instinktivt vælger jeg typisk lillebror, fordi han er mindst og derfor lader til at have størst behov. Men jeg tænker jo samtidig, at hun er så bevidst, at hun vil kunne huske fravalget?!

Jeg håber, du har ideer til, hvad vi kan gøre.

Kærlig hilsen
skattepigens mor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

30. marts 2024 | Amning | 14 mdr.

Ammestop nu

Kære Helen Jeg har en datter på knap 14 måneder, som stadig er meget...

27. marts 2024 | Udvikling | 11 mdr.

Rykker hår ud af hovedet

Hej Helen Min dreng bliver et år i april og han virker umiddelbar til at...

15. februar 2024 | Sovevaner | 14 mdr.

Søvn 14 måneder

Hej Helen. Min dejlige søn på 14 måneder driver os til vanvid om natten....

11. februar 2024 | Sygdom | 11 mdr.

Dårlig hørelse?

Kære Helen . Så er jeg her igen. Vores søn på nu 11,5 mdr. er stadig...

13. januar 2024 | Sovevaner | 15 mdr.

Tidlige morgener - 15 mdr.

Kære Helen Jeg skriver til dig fordi jeg håber du kan hjælpe et par...

Annonce

Viden om børn:

Børn i bilen

Der er fem gode huskeregler, når du skal transportere dit barn i bilen:

1. Det er vigtigt at barnets autostol passer til både barn og bil. Tag derfor både barn og bil med, når du køber autostol.

2. Sørg for at autostolen sættes korrekt fast. Følg brugsanvisningen og stram selerne så godt til som muligt, så stolen er godt fastspændt til sædet i bilen.

3. Vælg bagudvendt autostol så længe som muligt. Det er mest sikkert for barnet.

4....

Læs mere i Babylex

Vugge - møbel

En vugge er en lille babyseng, der kan vugges/gynges. At bruge en vugge har mange fordele, da det er med til at stimulere barnets ligevægtsorgan og dermed har betydning for barnets videre udvikling. Samtidig er en vugge ofte mindre end en tremmeseng, hvilket er med til at gøre den tryg for baby at sove i - mange børn kan sove i en vugge de første 3-4 måneder.

Der findes mange forskellige vugger på markedet, og i mange familier er en vugge også noget, der går i arv. Nogle vugger...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens babydagbog som er en praktisk og lækker kalender smækfyldt med konkret information og gode idéer.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tusind tak for dine altid gode råd... Din hjemmeside er til stor hjælp. Især for os udenlandsdanskere som ikke har en sundhedsplejerske til rådighed på samme måde som man har i Danmark.

Tak, for alt det du gør.

Udlandsdanskeren