Brev:
Frustrationer 16 måneder dreng
31. august 2017
Alder:
16 mdr.
Frustrationer 16 måneder dreng
Hej Helen
Min dreng er 16 mdr, og jeg oplever at han er virkelig bliver frusteret.
Det kan være når jeg skifter ble på ham eller ved aftensmaden, hvor det mindste virkelig kan gøre ham yderst rasende. Og ja når andre passer ham, eller i vuggestuen er der absolut ingenting?
Eks. Når jeg skifter ham kan jeg være heldig at distrahere ham andre gange er det et levende helvede, og jeg gør hvad jeg kan for at finde roen, men jeg bliver sparket, han vender sig, vil ikke ligge stille osv, så det ender bare med at være en skide dårlig opelvelse for os,
Ved aftensmad kan han spise og hygge, og fordi han måske ikke får lov at smide mad på gulvet bliver han så sur. Smider derefter alt på gulvet i raseri.
Vi taler roligt til ham osv, men det kapper nogle gange så meget over i hans frustration at vi må hæve stemmen lidt til sidst og fjerne hans mad, og dette ønsker vi heller ikke.
Hvad kan vi gøre anderledes?