Slut med Sut - 3 år, 9 mdr.

24. maj 2017

Kategori:
Alder:
3 år, 9 mdr.

Slut med Sut - 3 år, 9 mdr.

Hej Helen.

Jeg har brug for hjælp vedrørende sutten. Min dreng på snart 4 år bruger stadig sut, når han sover (han sover ikke mere middagslur). Jeg har ville afvænne den længe og reglen har længe været at det kun er ved søvn. Der har ikke været specielt mange problemer vedr. det. Men så blev han syg omkring påske og jeg begyndte at slække lidt på det, så nu har vi problemet.

Han begynder at spørge efter sutten ca. fra vi kommer hjem fra børnehaven. Jeg prøver at aflede ham med at foreslå ham at sidde og læse en bog - og på den måde at slappe af. Når det ikke virker mere - som i dag - så bliver han hysterisk. I dag var ekstremt slemt. Det står på i ca ½ time og jeg prøver at trøste ham, så meget som han vil lade mig gøre og ellers blot at være der og snakke lidt med ham. Jeg lader ham være i det, men i dag da det blev ret slemt (ikke ...

Annonce

... rigtigt oplevet før) så prøvede jeg at se om, jeg kunne stoppe ham ved at sige stop. Det hjalp ikke. Jeg er på ingen måde sur på ham, når det står på og han slår ikke eller lignende, han skriger bare at han vil have sin sut.

Han står allerede op omkring kl. 5 i øjeblikket og er en meget aktiv dreng, så det er også altid en træt dreng jeg får hjem (han er kun i børnehave i 6-7 timer, da jeg er på barsel). Så han er træt og det siger han også - siger samtidig med at han vil have sutten, at han vil sove. I dag sov han 18.30. Kort tid efter han fik sin sut :-)

Så nu er mit spørgsmål hvordan jeg skal vænne ham af med sutten og om, jeg overhovedet gør det rette pt. Han har nogle problemer med sprog og udtale og jeg tænker at sutten nok ikke hjælper på det + det faktum at han snart er 4 år.

På forhånd tak for hjælpen.

Med venlig hilsen
Laila

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

28. marts 2024 | Opdragelse | 3 år, 7 mdr.

Selvværd og selvtillid

Kære Helen Jeg skriver til dig fordi jeg har en pige på 3 1/2 år, som jeg...

4. marts 2024 | Opdragelse | 3 år, 4 mdr.

3 år og udfordringer

Hej Helen. Jeg har en dejlig datter på 3 år og 4 måneder. Hun begyndte i...

12. februar 2024 | Renlighed | 4 år

Periodevise problemer med renlighed

Kære Helen Jeg har en dreng, der lige er fyldt 4 år. Han har været renlig...

25. januar 2024 | Renlighed | 4 år

Kan ikke mærke hun skal tisse

Hej Helen, Min datter, der er lige er blevet 4 år, har været blefri, både...

22. januar 2024 | Renlighed | 4 år, 2 mdr.

Holde sig tør om natten

Hej Helen Min dreng, Noah, er nu blevet 4 år (i november). Han har været...

Annonce

Viden om børn:

Donorhjælp

Hvis man ikke kan blive gravid på almindeligvis, så kan man benytte sig af en donor. Og i Danmark er der to muligheder:

1. Donor med sæd:
Kvinder der ikke har nogen mandling partner eller hvor den mandlige partners sædkvalitet ikke kan anvendes til befrugtning, har mulighed for at blive gravide med en sæddoner.

Sæddonation kan både være anonym og åben. På lægeklinikker vil den normalt være anonym, hvor man kan få åbne donorer på jordemoderklinikker.

Læs mere i Babylex

Jordemoder

En jordemoder er uddannet til at hjælpe gravide, fødende og nye familier. Når du bliver gravid, så skal du i første omgang kontakte din læge. Lægen vil herefter automatisk sørge for at give besked til dit fødested, og dermed en jordemoder, som så vil indkalde dig til undersøgelse.

Som gravid er du, så vidt det er muligt, tilknyttet een jordemoder i hele graviditetsforløbet. Du (og din partner) vil blive kaldt til samtale og undersøgelser løbende gennem hele graviditeten, og I...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tusinde tak for dit svar på min sidste henvendelse. Jeg blev i meget bedre humør efter at have læst det. Min mand og jeg har talt en masse sammen, og der er faldet ro over hverdagen igen. Tusinde tak!

Ermelin - mor til pige på 3 måneder