Hvordan siger man nej til baby

26. februar 2017

Kategori:
Alder:
10 mdr.

Hvordan siger man nej til baby

Hej Helen

Hvordan siger man nej til en baby på 10 måneder?

Vi har flere gange haft venner på besøg og jeg stiller lidt kage og kaffe på sofa bordet, men vores søn bliver ved med at kravle op af bordet så han står op også hiver han fat i alt der står på bordet. Hvordan opdrager jeg ham til at han ikke må tage de ting der står på bordet. Jeg er klar over at han stadig er meget lille så det er begrænset hvad jeg kan gøre. Men jeg vil stadig gerne gøre det rigtigt og vil derfor høre dig ad.

Derudover bliver han rigtig ...

Annonce

... ked af det når han høre os sige "Nej", hvorfor gør han det? Har vi gjort noget forkert?

Han er også i køkkenet hvergang jeg er i køkkenet, her tager han fat i alle skaber og prøver at åbne dem, hvordan skal jeg reagere her? Må han godt udforske køkkenet mens jeg står der og holder øje så han ikke kommer til skade?

Hvordan opdrager jeg ham bedst muligt til at forstå et nej? Skal jeg tage ham væk hver gang eller sige "nej det må man ikke" mens han stadig tager fat i tingene, eller er der andre bedre metoder?

Hilsen

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Putning - 11 mdr.

Hej Helen, Jeg skriver igen, fordi min søn snart bliver 1 år gammel og skal...

1 år, mad og sove egen seng

Hej Helen, Lige lidt info om vores dreng. Han er en etårig, lattermild,...

19. april 2024 | Opdragelse | 12 mdr.

Temperament 12 mdr.

Kære Helen Vores søn på lidt over 1 år er gennem den sidste måned blevet...

Dårlig søvn og stop af amning

Hej Helen. Nu har jeg endelig fået taget mig mod og tiden til at skirve til...

Aftensmad og natteroderi

Kære Helen. Tak for dine tidligere råd og vejledning. Jeg kunne godt bruge...

Annonce

Viden om børn:

Kogt-vands-klude

Kogt vands klude er et gammelt husmoderråd til røde barnenumser.

Princippet er at man tager noget blødt bomuldsstof f.eks. stof fra et gammelt forvasket lagen og klipper nogle firkantede stykker, som passer til at lægge på barnets numse.

Stofstykkerne koges, afkøles og vrides og lægges på og mellem barnets baller, der hvor barnets hud synlig er generet af syren fra afføring og urin. Du kan gemme de kogte klude i en lille bøtte med lidt kogt vand, som du har stående...

Læs mere i Babylex

Tænder

Der er stor forskel på, hvornår børn får deres første tænder. Nogle bliver født med en tand eller to. Andre er over et år før den første tand melder sig.

De fleste børn får dog deres første tænder omkring 6 mdr.´s alderen og vil have et komplet sæt tænder omkring 3 års alderen, dvs. 20 tænder.

Mange børn får ondt i gummerne, når tænderne bryder igennem. Her kan det hjælpe med en bidering, eller noget koldt at bide i f.eks. et stykke agurk. Skær en skive agurk på...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tak igen for dine altid gode råd!! Herhjemme er du "Hende net-fidusen med de gode råd", som min mand kalder dig med stor veneration - hehe ;)

Hilsen familien fra Frederiksberg