Brev:
Mit barn bliver bange for småting og har svært ved at falde til ro
16. januar 2017
Alder:
2 år, 5 mdr.
Kære Helen.
Lidt lang overskrift, men det dækker ligesom over problemet.
Min søn er 2 år og 5 mdr. Han er en glad dreng, men har en tendens til at være bange for fluer (og alt der ligner fluer- også flyve-aske fra vores brændeovn), fyrværkeri og til tider høje lyde.
- at han bliver bange, har jeg læs normalt i den alder, men han bliver meget bange, græder og vil flygte ned på sit værelse. Han "kører sig selv helt op" og har virkelig svært ved at falde til ro.
Mit spørgsmål er: hvad kan jeg gøre, for ikke at forstærke hans frygt og for at få ham til at falde til ro!!
Jeg bliver selv helt bange, når han reagere sådan - for jeg vil jo ikke have at han har det dårligt.
Med venlig hilsen