Brev:
Mad ved bordet
21. oktober 2016
Alder:
13 mdr.
Mad ved bordet
Hej Helen,
Vi har udfordringer med at få mad i vores datter ved bordet. Hun gider kun sidde ved bordet kortvarigt, så forsøger hun at rejse sig op i sin trip trap stol. Hvilket kan gøre det en anelse farligt, for hun er hurtig den bette skid ;-) Der er så meget der skal undersøges... dette betyder, at hun ikke får specielt meget indenbords omkring aftensmaden og generelt er hun ikke voldsomt interesseret i maden ved bordet (gælder de fleste måltider) men mere i alt andet ved bordet. Hun afviser tid maden, medmindre man lige får lokket det i hende og hun opdager hun kan lide det.
Morgenmåltidet er det måltid hun vil sidde længst tid ved bordet. Havregrød, frugt, ost og bolle tilbydes hun.
Jeg har skrevet til dig tidligere omkring hendes madindtag og jeg forsøger at få en masse små måltider i hende i løbet af dagen. Nu er jeg dog startet på job og hun er denne måned hos sin mormor hvorefter hun starter i vuggestue.
Har du nogle gode fif til få hende til at spise mere, også når vi tilbyder at hjælpe hende? Og har du nogle gode fif til at få hende til at sidde ved bordet længere tid.
Jeg tilbyder også aftengrød - dette på farten for at få lidt mad i hende inden natten. Skal jeg fastholde at samtlige måltider indtages ved bordet?
Generelt vil hun gerne spise et stk brød eller frugt når vi triller i barnevognen.
Kærlig hilsen
Anette